Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man fakturere sådan her?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde der f.eks. for leveret nogle vare et par gange om måneden, og jeg ønsker at samle hele måneden på en faktura.

Må jeg godt lave en faktura og skrive at de har fået x antal af vare1 og x antal af vare2 og så bare skrive Leveret i Juni.

Eller skal alle poster stå med en leveringsdato? Og skal der stå hvornår de enkelte vare er leveret f.eks. 2x vare1 d. 6/6 og 7x vare1 d. 10/6?


Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:
Jeg har en kunde der f.eks. for leveret nogle vare et par gange om måneden, og jeg ønsker at samle hele måneden på en faktura

Du kan godt bruge denne fremgangsmåde. Måske nogle af dine kunder vil være glade for oplysningen om hvornår en given varer er leveret?

/Henrik

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Du kan godt bruge denne fremgangsmåde. Måske nogle af dine kunder vil være glade for oplysningen om hvornår en given varer er leveret?

Jeg glemte at sige at der findes dateret følgesedler for alle leveringer -Så er det vel op til kunden at tjekke disse?


Men jeg må godt bare lave en faktura der hedder

1238 x vare1 á 3,- total x

87 x vare2 á 325,- total x

092 x vare4 á 1,- total x

25 x Levering á 100,- total x

Det ville spare mig en masse tid, og det ville være meget nemmere end at skulle udspecificere hver enkelt post, specielt når der er følgesedler på det.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det må du godt...:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Ja, det må du godt...:)

Ja - når du har følgeseddler på det, så er det nok godt nok til de fleste :-)

Jeg er ikke itvivl om at du godt må, det er mere i forhold til hvad dine kunder ønsker :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark MK:

Jeg har en kunde der f.eks. for leveret nogle vare et par gange om måneden, og jeg ønsker at samle hele måneden på en faktura.

Må jeg godt lave en faktura og skrive at de har fået x antal af vare1 og x antal af vare2 og så bare skrive Leveret i Juni.

Eller skal alle poster stå med en leveringsdato? Og skal der stå hvornår de enkelte vare er leveret f.eks. 2x vare1 d. 6/6 og 7x vare1 d. 10/6?

Hej Mark

Som de andre korrekt skriver, så må du godt udskrive en "samlefaktura". Som SKAT selv skriver i deres vejledning "Moms - fakturering og regnskab":

"Samlefakturaer

En samlefaktura kan udstedes over flere særskilte salg af varer og ydelser. En samlefaktura kan dog højst omfatte salg inden for en kalendermåned. Kravene til indholdet af en samlefaktura er de samme som til en almindelig faktura. Det er dog tilstrækkeligt, at leveringsdatoen, leverancens art og omfang mv. fremgår af underbilag (fx følgesedler) på betingelse af, at disse underbilag opbevares sammen med samlefakturaen."

Så hvis du vil være 100% på den rigtige side, så skriver du en samlefaktura, hvor du refererer til de kopier af følgesedler, som du så sender med.

Susan :o)

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Susan Vestergaard:
Så hvis du vil være 100% på den rigtige side, så skriver du en samlefaktura, hvor du refererer til de kopier af følgesedler, som du så sender med.

Vores kunde har udviklet deres eget interne system til bestilling. Vi får ved bestilling deres bestillingseddel, på denne står der dato, hvor mange af hver vare der er bestilt, alle varenes priser.

Jeg vil se om jeg kan lokke dem til at påskrive at dette er en følgeseddel og bede dem sende den til os pr. mail. 

Er der andet jeg skal være opmærksom på? Jeg tænker mere i forhold til følgesedler? SKAL de f.eks. være nummeret som man kan købe i blokker, eller er det for internt bedre at kunne holde styr på det?

Mark

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Vores kunde har udviklet deres eget interne system til bestilling. Vi får ved bestilling deres bestillingseddel, på denne står der dato, hvor mange af hver vare der er bestilt, alle varenes priser.

Jeg vil se om jeg kan lokke dem til at påskrive at dette er en følgeseddel og bede dem sende den til os pr. mail. 

Er der andet jeg skal være opmærksom på? Jeg tænker mere i forhold til følgesedler? SKAL de f.eks. være nummeret som man kan købe i blokker, eller er det for internt bedre at kunne holde styr på det?

Mark

Hej igen Mark

I det tilfælde vil jeg nok skrive en samlefaktura og så i teksten på fakturaen referere til kundens bestillingssedler i måneden fx "Jvf. jeres bestillinger i juni 2011". Det vigtigste er, at du til enhver tid har dokumentationen i orden vedr. kundens bestilling/din fakturering.

Om du hæfter deres egne bestillinger bagpå din faktura er vist ikke nødvendigt her. Bare du hæfter dem bag på din egen kopi af fakturaen.

Jeg kan godt se, at det er lidt vanskeligt for dig selv at holde styr på bestillingerne når der intet bestillingsnummer er på, men hvis du selv holder styr på dem i fx bestillingsdato-orden, så skulle det være helt i orden.

Susan :o)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)