Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO, domæner: .dk VS .eu VS .com ??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber der er nogle SEO eksperter heriblandt.

Lige pt. har jeg en .dk side med omkring 20.000 besøgennde om dagen, fra hele verden. Jeg har det samme domæne som .eu, men det står tomt lige pt. Vil det være en fordel, i forhold til søgemaskineoptimering (80% af de besøgende kommer fra Google) at lave det samme indhold på mit .eu domæne og derefter 301 redirecte brugerne til det nye domæne ?

I Google Webmaster tool, er et .dk domæne jo som standard til folk fra Danmark. Jeg tænker at jeg ville kunne komme længere op, hvis domænet var mere internationalt.

Jeg tænker også at det optimale ville være et .com domæne, men hvor meget tror i det giver i forhold til et .eu domæne (hvis det da overhovedet betyder noget?). 

Håber på nogle kvalificerede svar, er meget nervøs for at f*cke min pagerank op og ryge ned på Google, da det er den største kilde til mine besøgende.

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

du vil ikke kunne opnå nogle fordele ved at ligge det på et andet domæne.

Der er mange faktorer der spiller ind på ranking, blandt andet

TLD og domænets alder.

.dk har højere "rank" end com og eu, eu har lavere rank end com.

Ovenstående kan naturligvis ikke dokumenteres, men er indhentede erfaringer fra andre brugere som har testet på forskellige måder.

Min erfaring er at eu-domæner klarer sig meget dårligt i søgeresultaterne, hvad det skyldes har jeg ikke noget kvalificeret bud på.

Men mit råd er at du bevarer tingene som de er.

Dit eu-domæne kan du så bruge som "forretningsvindue" hvor du promoverer dit danske site, og evt. har nogle teasers eller lignende, og så naturligvis en del links ind til dit dk-site.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar. 

Jeg er lidt i tvivl, siger du at .com har lavere rank end .dk domæner? Jeg troede det var omvendt. 

Mht. .dk VS .eu eller .com, burde jeg så ikke rangere højere hvis jeg fik et internationalt domæne, da jeg jo henvender mig til et internationalt publikum ? .dk er jo et Dansk TLD, hvorimod .com og .eu er mere internationalt.. Jeg overvejer også et .net eller .org, men .org er jo til organisationer.

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være de vil føle sig mere trykke ved at klikke sig ind på et .eu end et .dk.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)