Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tlf og abonnement, i privat navn, men over firmaet? HJÆLP... Vil gerne have ny erhvervsmobil i aften:-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskel på selskaber og personligt ejede virksomheder (også) i denne forbindelse. Jeg har aldrig oplevet, at SKAT har underkendt bilag, som var udstedt til ejeren af et personligt ejet firma.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Den sag, Susan henviser til, hvor moms ikke er godkendt, drejede det sig om fakturaer, som var udstedt til en anden person end virksomhedens ejer, og det gør selvfølgelig en forskel. Men her i tråden handler det om virksomhedens ejer, og derfor kan jeg ikke se, der skulle være et problem i at tegne abonnementet, for så vidt at vi taler om en personligt ejet virksomhed.

Dbh
Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved kontant køb vil man jo ofte blot få en bon som bilag, og der står vel ikke normalt firmaets navn. Det kunne være at må ind hos en boghandler og købe ny notesbog. Den type har jeg da selv igennem 40 år afleveret i vor koncern og de har da altid godkendt og kørt helt normalt momsmæssigt (et A/S)

Det ville jeg da stadigt tro gik, specielt hvis de er helt normale dele i virksomheden, men uha jeg kan da tage fejl?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har heller ikke oplevet problemer med at SKAT underskendte kvitteringer udstedt til ejeren af en enkeltmandsvirksomhed.

Her er dog en alternativ løsning til dit problem:

Hvis du gerne vil have dit firmanavn med på ordren, kan du skrive firmanavnet i adressefeltet. Der er næsten altid 2 linier til adressen, og man skal næsten altid kun bruge én.

Så kommer dit firmanavn med på kvitteringen, og så er der ingen problemer. Der er ikke krav om, at dit CVR-nummer også skal med på kvitteringen.

Det har jeg selv tidligere gjort hos Telmore, som også kun solgte til private. Der var dog ingen bemærkninger til at mit firmanavn stod i det øverste af adressefelterne.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Hvis du gerne vil have dit firmanavn med på ordren, kan du skrive firmanavnet i adressefeltet. Der er næsten altid 2 linier til adressen, og man skal næsten altid kun bruge én.

Jeg synes det er alletiders løsning, som Martin kommer med. Det er korrekt, at der tit er 2 linjer til navn og så kan man sagtens skrive virksomhedens navn ind.

Det kan godt være at der er tilfælde, hvor SKAT godkender at fakturaen ikke er udstedt til virksomheden, og hvor der alligevel afløftes moms. Men som SKAT selv skriver på deres side (under Multimedier):

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:h8VgxFU5zuwJ:www.skat.dk/SKAT.aspx%3FoId%3D96062+betingelse+for+momsfradraget,+at+regningen+stiles+til+og+betales+af+virksomheden.&cd=5&hl=da&ct=clnk&gl=dk&source=www.google.dk

"Ifølge § 40, stk. 2, kan en registreret virksomhed fradrage halvdelen af momsen vedrørende anskaffelses- og driftsudgifterne til multimedier i form af stationære telefoner og ISDN-forbindelser, der anbringes hjemme hos virksomhedens medarbejdere, og som bruges blandet privat/erhvervsmæssigt. Det er en forudsætning for momsfradrag, at regningerne er stilet til og betales af virksomheden. Se også J.2.3.

I de tilfælde, hvor virksomhedens indehaver multimediebeskattes, følger momsfradragsretten ovenstående regler, dvs. selv om der er fuldt skattemæssigt fradrag for udgifterne, er der kun delvis fradragsret for momsen."

Og da der i ovenstående regler, står at det "er en forudsætning for momsfradrag, at regningerne er stilet til og betales af virksomheden" er det også det udgangspunkt jeg altid følger.

Om man så vælger at tage dette 100% bogstaveligt eller ej er vel op til personen som læser det :o)

Men med Martins forslag tror jeg dog at vi alle kan være tilfredse ;o)

God aften allesammen,

Susan :o)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)