Mikkel Mikjær Christensen:
Ja vi er så nogen der ikke har råd til at rode med det selv ... det kan dælme koste dyrt i både timer, ærgelser og kroner at rode rundt med den slags når man ikke har 100% styr på det.
Derudover så har jeg aldrig haft en revisor som ikke er endt ud med at tjene sig selv hjem endnu
Jeg er principielt ikke uenig. Jeg er derimod uenig hvis man mener, at når man har en revisor, så behøver man ikke selv kende reglerne så god man kan, for så er det jo mere en bogholder man søger?
Jeg har da i det daglige haft brug for at kunne indlægge masser af nye konti, for at få langt bedre mulighed for at følge en stor produktion op mod budget. Jeg kan ikke skulle ringe revisor hver gang, men skal lære at gøre det korrekt selv.
Derfor har jeg et test selskab liggende i programmet. Der lægger jeg en konto ind (hvis den er besværlig, de fleste er der plads til mellem "summerne") og kører en post for at se at resultat og bank/skyldige stemmer, inden jeg går i eget selskab
Hvad angår revisors mulighed for at spare penge ved at bogføre så man sparer penge hos skat, så er der jo to muligheder:
Enten skal det jo ikke være en revisor men en bogfører du taler om, eller os skal man da selv bogføre så perfekt man kan, og så kan revisor gennemgå til slut, men da er det jo altid mere besværligt hvis man har bogført forkert, så derfor mener jeg igen: ENTEN skal man selv kunne bogføre ret godt, ELLER man skal overlade det til en dygtig bogholder (som da gerne må være revisor, men ikke den samme revisor som reviderer et ApS - det er mig bekendt ulovligt)
Læg dertil, at jeg ikke driver selskabet, men blot bogfører for det og intet andet - så tiden går ikke fra forretningen
Jeg forstår hvad du siger, men det er ikke så sort hvidt som du beskriver det.
vh