Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver index (startsiden) duplicate content?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har ofte tænkt på om index.php giver duplicate content?

Lad os siger jeg skriver en artikel som der kommer under 'Nyheder' på forsiden. Her henter den så 150 tegn fra artiklen med et link 'Læs mere' ind til selve artiklen. Vil dette være duplicate content når det er på index filen? Eller skal jeg skrive en unik intro til artiklerne som er beregnet til forsiden?

Jeg vil tro at det ikke er duplicate content da f.eks. Google nok ved at index filen er forsiden og genvejen til indholdet på hjemmesiden.

Hilsen Madsen

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er så lidt tekst vi snakker om, ville jeg ikke være bekymret. Grundlæggende er det en god idé at sætte sit website op, så den kun tager et uddrag på x-antal anslag, eller alternativt benytte jump-break. Det vil være fint at skrive et unikt uddrag til samtlige posts, men da effekten af dette ift. korrekt brug af jump break eller lignende løsninger er relativt lille, kan du lige så godt bruge tiden på at gøre dine post 10% skarpere, eller på at skrive en ekstra blogpost i ny og næ.

Uddraget skal ses i forhold til længden af den enkelte underside, hvilket betyder af et uddrag på 150 anslag på en side med 2000 anslag overhovedet ikke tendenser DC, hvorimod et uddrag på eksempelvis 500 anslag set i forhold tilknyttet en underside på 850 ord vil være på grænsen til hvad der vil være fornuftigt at bringe på forsiden.

/ Emil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)