Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hotel moms - og bogføring i drift

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det beløb falder under grænsen på 50 EUR, som er minimumsgrænsen pr. kalenderår, og vil derfor kunne fradrages - altså hoteludgiften inkl. den tyske moms. Men det ved du sikkert

Tak for dit link til lovteksten i senere indlæg, jeg vender bare tilbage til denne. Jeg har printet indholdet af dit link til senere brug tak

Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener med og vil derfor kunne fradrages? Det kan jo altid fradrages hvis man vælger ikke at søge refusion, og hvis det er under 50 Euro på årsbasis kan der slet ikke søges refusion - og ja så kan det fradrages, men det er efter samme regel som, at den udenlandske moms kan fradrages i driften hvis man ikke får den refunderet.

Jeg går ikke ud fra du mener den kan fradrages i dansk moms som købemoms hvis det er under 50 euro per år i et udland, for det tror jeg bestemt ikke - kun fradrages i drift når ikke refunderet?

Hvis du eller andre mener andet - så pip endeligt op. LearningSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Pip, pip....Skal jeg nok forsøge at holde tungen lige i munden, mens jeg skriver...

Det fradrag du nævner, fravælger man at søge momsrefusion, er den fremgangsmåde, der har været diskuteret i denne tråd - altså du afstår fra at søge momsrefusion, fordi momsbeløbet er alt lille.

På den måde vælger du så at påtage dig en omkostning - altså dit skattegrundlag øges. Korrekt?

Generelt, er man i den uheldige situation at have betalt udenlandsk moms, hvor momsen ikke overstiger 50 EUR set over et kalenderår, kan man ikke søge momsrefusion. Beløbet er for lille.

I den forbindelse er det muligt at betragte den udenlandske moms som en del af varens pris og derved opnå indirekte fradrag for den udenlandske moms i dit virksomhedsregnskab.

Samme fremgangsmåde, hvis man får afslag på ansøgningen om momsrefusion.

Håber, det er et svar, du kan bruge Smile

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da simpelthen - får man ikke refunderet udenlandsk moms, enten fordi beløbet er for lille til at man overhovedet kan, eller fordi man ikke vil tage besværet (nok igen fordi det er et ret lille beløb) ja så kan man i driften trække hele omkostningen inkl. moms fra. Det er naturligvis ikke lige så meget værd som at få moms fradrag men bedre end ingenting

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)