Hejsa Jeg har et enkeltmands firma, hvor jeg d. 20 december 2010 indkøbte en pc, til brug i firmaet. Den pc bruger jeg hele tiden, da jeg for det mste er på farten og hele tiden skal kunne være online. Hvordan skal jeg angive dette på min selvangivelse? Hvilken rubrik? - Hvis jeg skal betale multimedie afgift, så er det vel kun fra den måned man modtager pc'en? Mvh. Jimmy |
Jeg ved ikke, om der er en rubrik for multimedieafgift - eller om den blot skal bogføres ind i regnskabet som en kredit på multimedieafgiften og debet på en konto for privat forbrug i egenkapitalgruppen (hvis enkeltmandsvirksomhed)
Husk at du, hvis du bor sammen med en firmatelefon; Mobil eller fastnet - eller bare har adgang til en internetforbindelse, som dit firma betaler for, så skal der betales multimedieafgift. Det begrænser sig ikke til en bærbar pc. Men beløbet er det samme uanset om du har alle eller kun en enkelt af elementerne under multimedieafgiften til rådighed; 3.000 dkk årligt, som selvfølgelig kun skal afregnes for perioden, elementet/-erne har været til rådighed
/ Hanne