Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke Ankertekster er Bedst ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har lavet en blog / debat / forum side med emner og mode, og børn, siden indeholder kategorien legetøj og børnetøj, men jeg rammer ikke godt på søgemaskinen Google med disse to ord, jeg har læst i en seo bog / guid, at jeg skal lave artikler og blog indlæg, med ankertekster, men hvordan skal jeg bedst lave dem, nu når jeg er her på Amino, er det så godt at skrive Ankerteksten: legetøj og børnetøj eller skal jeg kun skrive Ankertekst: legetøj eller Ankertekst: Børnetøj

Jeg ved godt at med ordet legetøj eller børnetøj stående alene at jeg ikke får link Building med dem begge to.

Men spørgsmålet er om jeg får det med linket legetøj og børnetøj stående sammen?

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du vide, at de keywords du har valgt, ikke er nemme at rangere på > du kommer i arbejde.

For det andet skal du vide, at ankertekster altid bør varieres: dvs. link ikke kun med "legetøj" men også med "børnelegetøj, nyt legetøj, babylegetøj" og hvad der ellers bliver søgt på.

Vedr. din rangering; det bedste du kan gøre er at lave én side for hvert keyword, som du optimerer herpå - dvs. lav en side for legetøj og en anden for børnetøj. Herefter linker du konsekvent kun med de relevante ankertekster til de pågældende sider (dvs. ankertekst: legetøj til siden om legetøj og ankertekst: børnetøj til siden om børnetøj). Det er generelt håbløst at optimere én side på flere keywords.

Og så er linkbuilding i øvrigt ikke kun at skrive artikler med links i; det er en næsten en videnskab og en kunst (men også kun næsten)

/JG

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret -

Men hvis jeg laver ankertekst med ordet børnelegetøj giver det så mere linkbuild til min side med ordet legetøj også ?

Eller er det her du mener jeg skal lave undersider med tekster på børnelegetøj som så der linker over til siden legetøj med Ankerteksten legetøj ?

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget lidt på Google værktøj der fortæller at ordet jeg har valgt skulle give ok i starten som ankertekst på min Amino signatur, men er der nogle værktøj der kan spore hvor meget mine konkurrenter linker  og gerne hvor ?

Jeg vil gerne lave arbejde med ordne legetøj og børnetøj, men tager den hurtigere vej til nogle af de søgeord som skulle kunne give mere trafik til siden, da det igennem dem der gerne skulle komme folk til siden så blog funktionen kommer mere i brug.

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Bellamodebørn:

Jeg har kigget lidt på Google værktøj der fortæller at ordet jeg har valgt skulle give ok i starten som ankertekst på min Amino signatur, men er der nogle værktøj der kan spore hvor meget mine konkurrenter linker  og gerne hvor ?

Det er vist noget med det ikke er så præcis mere, men tjek http://siteexplorer.search.yahoo.com/ - der kan du taste dine konkurrenters url ind og så, hvor de får links fra.

Mvh

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger på værktøjet takker.

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bellamodebørn:

Tak for svaret -

Men hvis jeg laver ankertekst med ordet børnelegetøj giver det så mere linkbuild til min side med ordet legetøj også ?

Eller er det her du mener jeg skal lave undersider med tekster på børnelegetøj som så der linker over til siden legetøj med Ankerteksten legetøj ?

Der skal variation i dine ankertekster. Så siden om legetøj har inlinks med forskellige ankertekster om legetøj (som de førnævnte eksempler).

/JG

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det vil der arbejdes på tak

Bellamodebørn legetøj og babytøj udsalg

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gælder bare om at linkbuilde og bare blive ved.. skrive artikler på andre sider, kommenterer på blogs der har dofollow osv.. og selvom det er lige netop de to ord du gerne vil rangere højt på, kunne du også overveje en masse variationer deraf som måske er nemmere at rangere på, og starte med dem ;)

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Når man linkbuilder er det smarteste at man laver en god linkprofil, dette gør man ikke ved at man bygger links med stort set de samme ankertekster hele vejen igennem.

tænk sådan:

  • få links fra både dofollow og nofollow sider/blogs
  • hav varierende ankertekster
  • brug de ord som du helst vil ranke på, som ankertekst mest
  • lav også links som ikke har en decideret ankertekst, altså som ikke er en søgeord men en webadresse
  • lav links på sider som egentlig ikke giver så meget linkjuice
  • lav links på sider som giver mellem linkjuice
  • lav links på sider som giver meget linkjuice
  • nævn din virksomhednettet uden at linke
  • brug de sociale medier også bookmarking sites
  • Find frem til minimum et par hundrede ord/fraser du kan bruge og som har relevans
  • husk at der også findes udenlandske sider som omhandler dit emne.

Husk også den interne linkbuilding, den er noget nær lige så vigtig som de links der kommer fra eksterne kilder, da du med den interne linkbuilding kan lade juicen flyde til de rigtige sider. og ikke mindst fortælle Google hvad du som webmaster synes er godt og synes folk skal vide mere om.

Jeg har selv den regel, som egentlig er meget simpel, et link er et link. hvilket giver pote på det lange løb.

Ellers følg de andre råd som også er i denne tråd.

Jeg selv har flere tusinde søgeord og fraser som jeg bruger af, selvfølgelig er der nogle som er vigtigere end andre, og dem bruger jeg så noget mere, men det vigtigste er at du variere det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)