Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Forleden valgte jeg at registrere min nuværende virksomhed som importvirksomhed, da jeg går med tanken om at importere produkter fra Kina. Har læst, læst og atter læst omkring import o.lign. Har dog stadig et par spørgsmål jeg kun har fået besvaret delvist i min søgen.

1.: Bliver der stillet krav til kinesiske producenter for hvor kort reklamationsretten/produktgarantien for et enkelt produkt må/skal være, er det sammenlignligt med den danske købelov, eller er der markante forskelle som man som importør bør bide mærke i?

2.: Når man som importør får shippet en container med x antal produkter, hvordan foreløber denne proces sig i praksis. Kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogle andre importører som har været den proces igennem og ved hvordan den foreløber sig.

3. Er der eventuelle faldgruber ved importering af kinesiske produkter og/eller bare generel import som man bør være opmærksom på?

Glæder mig til at høre fra jer!

Mvh,

Vedici

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vedici,

det lyder da spændende med dit projekt :)

lad mig forsøge at besvare dine spørgsmål:

1. Når du importerer er det dig der er ansvarlig for at det der bliver importeret til EU er produceret efter gældende lovgivning. de fleste skriver kontrakt med deres leverandører omkring warranty-period, dvs at leverandøren er ansvarlig for produktet indenfor reklamationsperioden. men skulle en situation opstå, vil det være dig der som importør har ansvaret for produktet.

2. når du får en container hjem, kan processen forløbe på flere måder. jeg formoder at du vil søge hjælp hos en forwarder der hjælper med at booke skib og transport til havnen i DK - og alt afhængig af aftalen - til din dør. men der vil med garranti være shippere her på siden der kan hjælpe dig med mere specifikke svar.

3. faldgrupper. tja, der vil altid være faldgrupper uanset hvor i verden du får produceret, så jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. dog skal du være opmærksom på fødevarekontrol og EU's lovgivning omkring produkter der er i kontakt med fødevarer. De skal testes efter gældende standarder, ligesom der er krav til sporbarhed og dokumentation. men dette er kun produkter der er i kontakt med fødevarer, og nu ved jeg ikke hvilke produkter du påtænker at importere?

skiv endelig hvis jeg kan være til mere hjælp:

info@plus7.dk

 

mange hilsner

 

Heidi

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring shippingen kan jeg vidst være behjælpelig med lidt info.

Det er meget forskelligt her hvordan det foregår men det typiske er via skib at det bliver fragtet til havnen, der bliver lavet et BILL OF LADING, denne er penge værd og er din nøgle til din container. Denne sendes for sig selv til dig. Der udover er det VIGTIGT at du laver en forsikring. Det kan koste dig UTROLIG mange penge hvis skibet forliser er det nemlig det der hedder havarigross, det vil sige i alle sammen hæfter for lige meget på skibet. Så lad os sige der er værdier for 20 mia på skibet. Så skal denne regning altså deles. Når skibet i er havn typisk hamburg eller Amsterdam, så skal det fragtes videre, dette kan ske med skib til Århus eller københavn, eller via vej. Her skal BILL OF LADING bruges for at du kan få udleveret godset.

Inden du vælger om du vil benytte fly eller sø, kan det være en god ide at regne lidt på tingene, for med sø opnår du en billig fragt, men en utrolig høj rente under transport. Det kan derfor nogen gange være en fordel at få tingene fragtet med fly. Du behøver her heller ikke at have de store lager omkostninger da varene typisk kan fås til Danmark på max 7 dage via fly.

Hvis du har flere spørgsmål så skriv endelig. :)

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene Morten og Heidi, begge meget informative, og besvarede de fleste af mine spørgsmål :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedici:

3. Er der eventuelle faldgruber ved importering af kinesiske produkter og/eller bare generel import som man bør være opmærksom på?

Der er rigtig mange faldgruber her.

Fx er det elektronik, så skal det overholde RoHS direktivet, det vil sige blyfri.....Og det er alt, lige fra loddetin til lakken og trykket. på produktet.

Fx er der også sådan at alt hvad der kan komme i forbindelse med hud, ikke må indeholde crom eller nikkel. Det vil sige smykker briller eller knapper.

Ligeså så skal man være opmærksom på de lakker eller farver man bruger dernede, da man her i EU ikke må have noget som indeholder tungmetaller.

Og listen er rigtig lang. Problemet er at handler du billigt, så får du alle de ting. Mens at når man handler ved de lidt dyre, så gør man generalt ikke.

En anden ting, er kvaliteten, da den kan være ekstrem svingende. Og så skal man også lige huske på det kinesiske nytår, hvor produktionen næsten står stille i 2-3 månder.

Og husk på at det er dig som importør der er ansvarlig i EU. Og at en retsag mod et firma dernede kan blive en rigtig dyr adfære.

/Kenneth

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vedici,

Hvilke produktkategorier vil du hente hjem? Det kan goere det lidt nemmere at give dig nogle gode raad hvis vi ved hvad du beskaeftiger dig med.

Jeg har handlet med Kinesiske leverandoerer gennem de sidste 7 og vaeret bosat derude i +4 aar, men nu tilbage i DK. Hvis du skal bruge noget sparring kan jeg sende dig mit tlf nummer og vi kan tage det over telefonen. 

God weekend,

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 03:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vi er et danskejet grossistfirma belliggende i det sydlige Kina.

Du er mere end velkommen til at kontakte os, hvis der er noget du mangler. Vi tager os af QC og sørger for at alle certifikater er iorden og følger loven. Vi har iver 12 års erfaring med eksport fra Kina til EU.

Vi afskiber containerne direkte fra fabrikkerne, så vi derfor kan holde prisen i bund.

skriv til natacha@sunvisionchina.com

Mvh

Natacha Nielsen

Agent/Merchandise spec.

Sunvision China Ltd

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Natacha Nielsen:
Vi har iver 12 års erfaring med eksport fra Kina til EU

du har 12år erfaring og du er kun 22år ?

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller arbejder Natacha for en virksomhed der har 12 aars erfaring, og derfor formuleringen "vi" frem for "jeg"..

Husk at laese de indlaeg du kommentere paa..

God weekend.

Martin.

 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke sådan jeg opfatter det hun skriver: vi har hver 12 års erfaring med eksport fra Kina til EU forstående på den måde at hun og en.... hver har 12 års erfaring. og ikke at den virksomhed hun arbejder for har 12års erfaring men god weekend til dig :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)