Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af udenlandsk taler på konference

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej super Aminoer 

Her er et spørgsmål lidt uden for kategori, da det ikke direkte handler om min virksomhed.

Jeg er med til at arrangere en lille konference (camp) for kreative mennesker som løber af staben i sidste uge af Juli.
Der kommer omkring 35 mennesker på konferencen.

Der kommer en fyr fra sverige som får 2000 kr for at tale og en fra kina som for 1000 kr for at tale, det er symbolske beløb, og de er begge i Danmark pga af andre events så vi er heldige at de har lyst til komme med input til vores lille konference.

Arrangør gruppen er ikke opretttet som noget som helst officelt - hverken forening eller andet, da det er for stort et besvær.

Spørgsmålet går på hvordan vi rent praktisk skal betale dem, altså på en lovlig måde.

Jeg har selv ansatte i mit firma, både på normal løn og nogen freelancere der fakturere.
Så jeg kender godt løn verdenen, men jeg kan bare ikke gennemskue hvordan arrangør gruppen her skal betale de 2 på en lovlig måde og jeg kan ikke lige finde noget godt på skat.dk eller andre portaler.

På forhånd tak for jeres input eller link til relevante artikler !

Vh
Christoffer 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer som Producere video:
Arrangør gruppen er ikke opretttet som noget som helst officelt - hverken forening eller andet, da det er for stort et besvær

Hvis I alligevel har sprunget over hvor gæret er lavest, hvorfor så ikke gøre det igen.....  Det som du kalder besvær, er det som alle andre gør for at overholde deres forpligtigelser.

Husk at der er indberetningspligt for jer til SKAT......

Fra København
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for dit svar.
Selv om vi måske er "dovne" så er det vores ærlige overbevisning at vores model dog helt lovlig, sådan som vi har undersøgt det.
jeg er meget interesseret i at hører hvorfor du antager at vi ikke er klar over vores indberetnings pligt ?

Når jeg skriver "at det er for stort besvær" så er det netop fordi den eneste aktivitet som vi har er denne camp og at budgettet er under 50.000.
Vi er mere eller mindre en flok venner der holder sommer ferie sammen. 

Og så ville det være fedt at hører nogen løsnings forslag på mit spørgsmål. 


Vh
Christoffer 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)