Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurderingsmandserklæring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

§ 36. Skal kapitalselskabet overtage andre værdier end kontanter, skal stiftelsesdokumentet vedhæftes en vurderingsberetning.

Jeg vil gerne stifte et APS og har et personligt ejet selskab hvor jeg gerne vil indskyde værdierne som kapital. Derfor har jeg brug for en revisor eller på anden måde godkendt vurderingsmand / -kvinde, der kan hjælpe mig hermed. Jeg bor selv på Amager og de værdier som skal vurderes er nogle både der ligger i Københavns havn. Så det er nok nemmest hvis du bor i nærheden af mig / værdierne.

Nogen der kan hjælpe hermed?

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan tilføje at jeg nu selv har udformet en vurderingsberetning. Og det eneste jeg således har brug for er en revisor der ak skrive under på at værdierne rent faktisk er til stede.

Er der virkelig ikke en revisor til stede her inde på Amino, der kan hjælpe?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Herbert :
Jeg kan tilføje at jeg nu selv har udformet en vurderingsberetning. Og det eneste jeg således har brug for er en revisor der ak skrive under på at værdierne rent faktisk er til stede.

Hmmm. Det er er revisor som skal udforme vurderingsberetningen - men hvorfor ikke tage fat i Peter-revisor direkte og få et tilbud på jobbet.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik - Tak for input.

Jeg tror dog at opgaven bør løses af en som er i nærheden af det som skal inspiceres - Og Peter bor i Slagelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herbert.

Hvis vi taler omdannelse af personlig virksomhed(skattefrit), er det normalt årsregnskabet pr.

31/12/2010, der danner udgangspunkt for vurderingsberetrningen.

Aktiverne behøves ikke nødvendigvis inspiceres.

Det er jo nettoaktiverne ApS`et stiftes på.

Men husk, sidste frist er 30/6/2011.

Du er velkommen til at få et tilbud

MvH

Peter 

 

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for din deltagelse i spørgsmålet.

I forvejen har jeg firmaet Pedelos med CVR. Nr. 32 54 89 38, men da dette er registreret som enkeltmandsvirksomhed – og jeg også har firmaet NetSpirit registreret med CVR nr. 20 97 95 77 -  er det ikke muligt at se CVR nr. for Pedelos på fx www.CVR.dk.

Derfor ønsker jeg at lave Pedelos med CVR. Nr. 32 54 89 38 om til et ApS selskab.

Og jeg har udfyldt alle de nødvendige dokumenter, men mangler blot en underskrift om at  værdier for 80.000 er til stede i selskabet. Og da jeg fx har indkøbt 6 både, hvis værdi langt overstiger de her 80.000 kr. så mangler jeg bare en revisor - eller anden godkendt vurderingsmand - til at sige god for at værdierne rent faktisk også er til stede. Jeg tror ikke at Erhvers og selskabsstyrelsen vil lade sig nøjes med en faktura på bådene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Lige for at holde tingene adskilte..taler vi indskud af bestående virksomhed elller indskud af

værdier?

Hvis det er bestående virksomhed, skal alle aktiver/passiver indskydes.

Uanset hvad slipper du dog ikke for at få en revisor til at lave en vurderingsberetning og

åbningsbalance.

Dette koster normalt en 5-10k + moms.

Erhvervs-og selskabsstyrelsen synspunkt er ikke så afgørende i første omgang, det er mere SKAT`s.

Ønsker du yderligere uddybning, er du velkommen til at kontakte os.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)