Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan denne side være nr. 3 på Google?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, søgeordet "advokat" - det kan vi vist godt være enig om er et søgeord med endda nogen tunge drenge der har interesse i.

Hjemmesiden familieadvokaten.dk ligger som nr. 3 på det søgeord, og det er jo fint for dem. Men jeg lavede en test af siden og mit spørgsmål er så lidt - efter alt hvad jeg har læst om SEO, hvordan kan man så ligge nr. 3 på så vigtigt et søgeord uden småting som ... titles? interne links? ... eksterne links??????

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De har da i en høj grad en stor og bred linkprofil, fra mange sider. Lur mig om ikke også mange af deres undersider har en lige så bred profil. Spørgsmålet er nok nærmere hvorfor de ikke ligger nr. 1 med sitelinks og hele pivtøjet - her tror jeg en del onpage optimering ville kunne gøre underværker.

Siden har snart 15 års jubilæum, en faktor som uendelig svær at pille ved. Der er mange sider indekseret, tungt indhold. Så det er i høj grad en side som bygger på kvalitet, stærke links, alder o.s.v.

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

15 års jubilæum?? Tak for kaffe og tillykke med det Wink

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

De har da i en høj grad en stor og bred linkprofil, fra mange sider. Lur mig om ikke også mange af deres undersider har en lige så bred profil. Spørgsmålet er nok nærmere hvorfor de ikke ligger nr. 1 med sitelinks og hele pivtøjet - her tror jeg en del onpage optimering ville kunne gøre underværker.

Siden har snart 15 års jubilæum, en faktor som uendelig svær at pille ved. Der er mange sider indekseret, tungt indhold. Så det er i høj grad en side som bygger på kvalitet, stærke links, alder o.s.v.

Jeg tror at Casper har helt ret. Og jeg kan personligt bekræfte at det ikke er søgeresultaterne for advokat, som det er lettest at blande sig i på dansk. :-)

Det hele er styret af meget tunge, relavante links fra meget modne domæner. 

Men lad os for sjov skyld lege at siden ikke har en ordentlig linkprofil og at den ikke er relevant nok. Hvad kan det så skyldes at en side ranker så uforklarligt højt?

Enten kan de være at siden er ny og derfor lige får en hurtig chance i starten.

Eller linkprofilen kan være så ny at den ikke er at finde hos yahoo osv.

Eller siden kan have ændret sig drastisk fornylig (fra at være on page optimeret til slet ikke at være det).

Eller der kan være mørkt stof i linkbuildingen (301 redirects fra domæner eller sider, som havde masser af saft og kraft og relevans).

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på parfume priser været lidt bange for at siden vil virke for skematisk. Der er mange sider som ser sådan her ud - ret svagt indholdmæssigt. Der er programmeret en del forskellige tiltag for at bryde denne skematiske opbygning, men det som har haft en særlig positiv effekt, var at supplere alle kategorier med en god beskrivelse (det arbejde er endnu ikke fuldt udført). Mange interne sider om det samme specifikke emne, vil give siden en større flade & fylde mere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)