Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Signatur links?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey. Nede i min signatur er der et lille fint link der bruger ordet inkasso som et link til min side om inkasso. Jeg har et par spørgsmål til søgemaskineværdien af de links.

Mine spørgsmål går først og fremmest på hvor meget de er værd? (og ja, det er naturligvis super relativt). 

Dernæst vil jeg gerne høre om de er mindre værd end hvis jeg bruger ordet inkasso som et link i min tekst og laver dét om til et link?

Det tredje spørgsmål går på at ændre signaturen. Tidligere var linket i min signatur "gratis inkasso, rykkerservice og småsager" men jeg tænkte at blot at bruge "inkasso" ville være bedre for placeringen på netop det ord. (right?) Da jeg så ændrede det bemærkede jeg, at det vist virker med tilbagevirkende kraft, så alle posts jeg har skrevet med den gamle signatur blev opdateret. Betyder det så at jeg lige fik 150 backlinks på ordet "inkasso"? Det forvirrer lidt.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg Inkasso:

Hey. Nede i min signatur er der et lille fint link der bruger ordet inkasso som et link til min side om inkasso. Jeg har et par spørgsmål til søgemaskineværdien af de links.

Mine spørgsmål går først og fremmest på hvor meget de er værd? (og ja, det er naturligvis super relativt). 

De er sikkert udemærkede linsk, men de er altså en endda lille dråbe i havet i forhold til den pakke links du skal have fra nettet til din hjemmeside for at kunne ranke på inkasso.

HornskovVindberg Inkasso:
Dernæst vil jeg gerne høre om de er mindre værd end hvis jeg bruger ordet inkasso som et link i min tekst og laver dét om til et link?

Det er slet ikke utænkeligt at Google har gennemskuet hvad der er indlæg og hvad der er footers på denne type forum, på andre typer, på blogs osv. 

HornskovVindberg Inkasso:
Det tredje spørgsmål går på at ændre signaturen. Tidligere var linket i min signatur "gratis inkasso, rykkerservice og småsager" men jeg tænkte at blot at bruge "inkasso" ville være bedre for placeringen på netop det ord. (right?)

Ja, det er ofte bedre at linke på ordet som du vil ranke på alene (med måde dog - der skal helst være sådan lidt naturlig variation i din linkprofil samlet set).  Om det bliver ved med at være sådan er svært at spå om. Personligt er mit gæt at ankertekster med tiden bliver mindre vigtige. 

Se mere om den slags på steder som her: http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

HornskovVindberg Inkasso:
Da jeg så ændrede det bemærkede jeg, at det vist virker med tilbagevirkende kraft, så alle posts jeg har skrevet med den gamle signatur blev opdateret. Betyder det så at jeg lige fik 150 backlinks på ordet "inkasso"? Det forvirrer lidt.

Ja, du har fået 150 backlinks, men kun fra ét domæne, som endda linker ud til hundretusindevis af andre hjemmeside, som handler om alt mellem himmel og jord. Med andre ord skal du ikke regne med det store resultat af lige disse 150 backlinks :-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har engang hørt at google skelner imellem gode og dårlige blok indlæg, på den måde at hvis man f,eks starter en tråd som får rigtig mange svar, giver linket mere værdi end hvis ingen svarer. Er der nogen der ved om det er rigtigt?

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte Olsen:

Jeg har engang hørt at google skelner imellem gode og dårlige blok indlæg, på den måde at hvis man f,eks starter en tråd som får rigtig mange svar, giver linket mere værdi end hvis ingen svarer. Er der nogen der ved om det er rigtigt?

Det er på sin vis rigtigt, det er klart at Google tillægger et indlæg mere værdi hvis der er mere aktivitet på en side, men omvendt skal du huske at man så deler den værdi med flere der har links, samt de interne links som også bliver skabt. Så i sidste ende vil jeg mene at der er mere værdi i et link hvis ikke der er nogen der svare på det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Det er på sin vis rigtigt, det er klart at Google tillægger et indlæg mere værdi hvis der er mere aktivitet på en side, men omvendt skal du huske at man så deler den værdi med flere der har links, samt de interne links som også bliver skabt. Så i sidste ende vil jeg mene at der er mere værdi i et link hvis ikke der er nogen der svare på det.

MVH Kim

Ganske interessant, så er begynder folk nok snart at gøre det til en kunst at skrive indlæg som ingen magter at svare på :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

TimP:
Ganske interessant, så er begynder folk nok snart at gøre det til en kunst at skrive indlæg som ingen magter at svare på :)

Dem synes jeg allerede der er en del af, men de er nok skrevet af andre årsager :)

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

Dem synes jeg allerede der er en del af, men de er nok skrevet af andre årsager :)

Det har du nok ret i :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)