Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne have feedback på ny fotografportal

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Er der nogen, som har lyst til til at bruge 5 minutter på gennemhøvle min nye side omkring Fotografer.

Når du vurderer siden, så må du meget gerne tage en af følgende hatte på:

1) Du er en person, der skal have fotograferet noget og som skal finde en professionel fotograf til opgaven.

2) Du er en professionel fotograf, som skal vurdere om du ønsker at bede mig tage dig med på listen (hvis jeg ikke selv har fundet dig).

Lidt baggrundsinfo:

Siden er helt gratis at bruge for både fotografer og fotografsøgende. De fotografer som jeg hjælper med AdWords annoncering får lidt gratis reklameplads i siderne.

Der er i øjeblikket kun tilføjet sjællandske fotografer - og oversigterne over de forskellige typer af specialfotografer er heller ikke lavet endnu.

Wordpress temaet er valgt og mine PHP evner rækker ikke til større ændringer af designet - men hvis elementer skal flyttes eller farver ændres, så foreslå endelig det.

---

Fyr løs og fortæl mig, hvad jeg bør lave om for at gøre www.fotografoversigt.dk bedre set fra brugernes synspunkt :o)

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Troels.

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Jeg vil da godt give lidt hurtig feedback..og jeg er selv fotograf.

1. det aller første jeg lige tænker er, at sådan en side findes allerede - nemlig www.findfotografen.dk - ikke at jeg har aktier der - ud over en profil - jeg tænker blot - hvorfor lave noget som findes - med mindre du kan gøre det bedre.

2. så er de 2 billeder som kører på forsiden. Det er selvfølgelig smag og behag - men på mig signalerer det ikke "professionelle fotografer". Hunden er da meget sød - men virker for meget som et almindeligt snapshot fra haven. Det andet er nok mor og barn - men heller ikke særlig stærkt. Men som sagt - smag og behag.

3. så er det selvfølgelig fint - og nødvendigt med link til fotografens egen hjemmeside - men når det gælder billedeksempler kan jeg bedre lide findfotografens koncept - hvor billederne ligger på deres hjemmeside. Det giver et mere ensartet look. Hos dig ender man på fotografens egen hjemmeside - hvor der hver gang er et nyt galleri-system man skal orienterer sig i. Det er ikke så kundevenligt.

4. Du har en formulering ved introen til en fotograf som lyder;
"Hvis du er på jagt efter en fotograf med speciale i netop din fotoopgave, så kig i stedet på vores lister med Bryllupsfotografer, Portrætfotografer, Reklamefotografer eller Modefotografer fra ...xxx"
Her synes jeg du i teksten eller lige efter skal linke til de lister - der hvor det er relevant. Det varede lidt inde jeg opdagede at man skal op i "indholdsfortegnelse" for at finde dem.

5. Så tænker jeg der mangler en søgemulighed. Mange fotografer dækker jo mere end den by de kommer fra - i hvert tilfælde med nogle ydelser. Jeg bor fx. ved Randers - men har fotograferet produkter for flere Sjællandske firmaer. Har også haft bryllupper i både nord- og sønderjylland.
Den søgning ser det ikke ud til du har tænkte dig man skal kunne lave. Går man i listerne for reklamefotografer - er det stadig opdelt på byer. Chancen for at et sjællandsk firma vil finde mig er derfor meget lille - de skal i såfald gå alle byer igennem.

Det var lige et par indput - forsat god arbejdslyst med sitet.

- og jeg vil da gerne med på listen --- www.lindfoto.dk

m.v.h.

Dirch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne foreslå flere indbydende fotos. Siden handler om fotografer, så jeg ville gerne se noget, der straks indbyder til at ville se mere. Måske en lodret kolonne med 10-15 thumbnails der viser eksempler fra nogle af fotograferne - ved ikke, om det er tilladt - men hvis du spørger fotograferne om de vil med på listen, kan de også sige ja til nogle thumbnails.

Listen kan skifte, så den næste dag viser 10-15 thumbnails af fotos af andre fotografer. Hver thumbnail kan linke til en større udgave af fotoet. Der kan være vandmærke i det for at hindre uberettiget kopiering.

Kunne også foreslå nogle fotos af kameraer, evt. blot som baggrundsvandmærke på siderne. Men der mangler altså noget visuelt, for at gøre siden mere attraktiv. Det er en side, hvor fotos er helt centralt, så jeg vil foreslå mere fokus på fotos. Ansigter af en/flere fotografer kan også pynte. 

Ved ikke, om portalen skal virke nu, men jeg trykkede på Alle Fotografer -> Sjælland -> København, men der kom ingen ny side. Jeg anvender Google Chrome. Prøvede det ikke i IE.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bolig annoncen i højre side forvirre signalet hvad hjemmesiden omhandler.

Lav kategorier , der viser også regioner på et kort

lav billeder i banner

skriv om dine fotografer på forsiden

skriv med et billedet og kort og så læs mere med nogle stykker artikler på forsiden

log in , skal laves log in og sign up , god ide det bliver lavet om til opret fotograf og bruger log in , det er mere sigende og ser mere prof ud.

Betingelser vedr. oprettelse af fotograf hvor er de?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Troels,

Jeg synes ærlig talt, at der er langt igen! I bedste fald siger billeder mere end 1000 ord. Men det er foreløbigt ikke de fede billeder som dominerer portalen!

Det mener jeg de skal. Som forbillede for de mange fotografer som gerne skal lægge deres profiler ind.

Da du har en god approach til til at arbejde videre med opgaven, er jeg sikker på at der vil ske fremskridt. Så bare på med vanten!

Venlig hilsen,

John

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det ser lidt blog agtigt ud.

Budskabet er ikke helt klart fra start, prøv at se f.eks dropbox.com som inspiration, eller http://www.lasttouch.dk/

Begge giver dig fra start en klar side om hvad "du kan få her"

 

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dirch.

Tak for detaljeret og konstruktiv feedback.

1) Jeg tror, at lidt konkurrence er sundt :o)

Derudover så satser jeg i øvrigt på lidt færre fotografer pr. landsdel/fotospeciale og så med et lidt højere kvalitetsniveau. Misforstå mig ikke, man kan godt fotografere med et Canon 400D, men hvis man hyrer en professionel fotograf, så forventer man måske lidt mere.

(Og nu har jeg så bragt mig selv i uføre, hvis du er en af profilerne på findfotografen.dk med et Canon 400D som det primære værktøj Tongue Tied).

2) Enig. Det gik lidt for hurtigt. Billederne er for mørke og valget af motiv er heller ikke optimalt. Jeg udskifter billederne til noget mere professionelt.

3) Jeg tror min løsning bliver noget a la "Kære fotograf. Send dit bedste bryllupsfotografi" og så laver jeg en samlet oversigt over de udvalgte bryllupsfotografier, så besøgende på portalen nemt kan orientere sig og klikke sig videre til den pågældende fotograf.

4) Ja - disse tekster skal naturligvis være klikbare. Jeg er ved at lave de sider, som disse links skal pege på.

5) Jeg har overvejet denne problematik og har forsøgt at opdele landet i logiske bidder. I første omgang så må fotografen vælge hvilket "lokalområde" de ønsker at høre til, mens jeg tænker over, hvordan jeg får strikket en god søgefunktion sammen.

Dirch Lind:
- og jeg vil da gerne med på listen --- www.lindfoto.dk

Jeg har skrevet dig på min dosmer-seddel, så jeg husker at tage dig med, når mine lister bevæger sig vestpå.

Mvh Troels.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul.

Tak for feedback.

Jeg har smidt nogle flere billeder ind på siderne. Og der er et par rigtig dygtige fotografer, som har lovet at levere yderligere billedmateriale mod at få lidt ekstra eksponering.

Mit Wordpress tema har nogle standard 250x250 banner widgets, som jeg gerne vil bruge til at rotere billeder i. Men jeg er lidt på bar bund ift. hvordan jeg får dem til at skifte af sig selv, når der skiftes til ny side.

I en helt anden tidligere tråd mener jeg at have set en "random generator" ifbm. noget split-test, som måske kunne bruges til formålet, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde tråden...

Listerne med "all-round" fotografer i alle områder af sjælland skulle gerne være oppe og køre. Jeg havde dog kun testet i IE og Firefox, men Chrome virker også fint hos mig her til aften.

Mvh Troels.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Sund-og-Smuk.dk:

Jeg synes det ser lidt blog agtigt ud.

Budskabet er ikke helt klart fra start, prøv at se f.eks dropbox.com som inspiration, eller http://www.lasttouch.dk/

Begge giver dig fra start en klar side om hvad "du kan få her"

Tak for feedback.

Jeg har nu fjernet kommentarboksene. Det fjerner forhåbentlig lidt af det blog-agtige look.

Desuden har jeg ændret payoff øverst til venstre til "Find en professionel fotograf" - det hjælper forhåbentlig lidt på budskabet om, hvad siden kan bruges til.

Jeg har netop været efter en af mine egne AdWords kunder tidligere i dag, fordi vedkommendes hjemmeside led af samme mangel på et klart budskab :o/

Mvh Troels.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Jeg er måske en smule farvet, da jeg har været med til at bygge findfotografen (Nu er det en anden fra mit firma der arbejder på den), men som jeg ser det er der er en smule vej derop for dit site.

FindFotografen er meget inkluderende, der er plads til alle som du selv skriver, både nogle der har det som fritidsbeskæftigelse og nogle der er top professionelle (som ejeren selv).

Jeg tror din strategi med at vælge et segment er rigtig, men vær opmærksom på at jo mere prof. segment, du vælger jo større krav, stiller det til dit website, man kan ikke sælge Ferrarier fra en baggårdsbutik.

Held og lykke med sitet 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)