Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtigheden af pæn url?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO kyndige.

Jeg driver en lille skilte shop på www.brandudstyr.dk, og har i den forbindelse et spørgsmål.

Mine URLér, er kommet til at se således ud http://www.brandudstyr.dk/henvisnings-flugtvej-skilte/brandskilte.html, der er altså /henvisnings-flugtvej-skilte/ for meget med på alle sider. 

Vil det kunne betale sig at få dette "ekstra" url fyld fjernet, og lave 301 redirects til de nye sider... eller er det spild af tid?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:

Hej Kenneth

Mine URLér, er kommet til at se således ud http://www.brandudstyr.dk/henvisnings-flugtvej-skilte/brandskilte.html, der er altså /henvisnings-flugtvej-skilte/ for meget med på alle sider. 

Vil det kunne betale sig at få dette "ekstra" url fyld fjernet, og lave 301 redirects til de nye sider... eller er det spild af tid?

Det kommer helt an på hvad det vil koste dig at få det ordnet :-)

Ændringen berettiger helt klart en mindre investering - fordi det er fedt at få tingene gjort ordentligt en gang for alle.

Men en stor investering er det nok ikke værd hverken i seo værdi eller i click through rate fra søgeresultatsiderne. (betyder nok heller ikke det store i forhold til linkbuilding).

Så det er en af de ting, som kontorfolk kalder Nice to have. :-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Anders!. Nu er det jo nok "bare" at lave de 301 manuelt der er investeringen, ændringer kan jeg lave i admin. 

Også er det jo bare at komme igang :)

De links jeg allerede har fået indtil siden, vil jeg miste "værdi" på dem? Eller beholder de værdien, med mine 301ér?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
De links jeg allerede har fået indtil siden, vil jeg miste "værdi" på dem? Eller beholder de værdien, med mine 301ér?

Hej Kenneth

De beholder hovedparten af værdien, når du 301 redirecter dem. Jeg har set folk anslå det til 80%.

Men det korte af de lange er, at så stor en del af værdien beholdes, at man typisk ikke kan se forskel i rankings, når den kortvarige omstillingsperiode er overstået i søgeresultaterne.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

De links jeg allerede har fået indtil siden, vil jeg miste "værdi" på dem? Eller beholder de værdien, med mine 301ér?

En anelse, men næppe noget de fleste vil mærke. Men du kan i princippet være uheldig at miste en enkelt placering, da "tippet" lige akkurat vælter, så konkurrenten har en anelse mere trust end dig.

Følger du op med nogle få interne og/eller eksterne links, burde det ikke være noget som du kunne mærke.

/ Emil

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist lidt forskellig opfattelse af hvor maget "juice" der går tabt ved en 301-redirect, - jeg har hørt alt fra mellem 20% til om ikke ingenting, så ihvertfald meget meget lidt..

Min egen erfaring er det sidste at det er meget lidt der går tabt, men jeg tror du får lidt forskelligt svar afh. hvilken "seo-ekspert" du spørger..

/Ulrik

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej bestemt ikke det har en factor i spillet, rene urls er godt for optimering.

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode indlæg.... jeg er ikke itvivl længere, det skal gøres ordenligt, så det må jeg hellere få gjort.

Tak for hjælpen alle!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)