Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken betydning har 'anchor text' i backlinks?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger lidt forståelse. Jeg har lavet flere blog kommentarer, hvor mit afsendernavn fx har været 'Billigt legetøj' og så med fx www.billigt-legetoej.dk som hjemmeside. Derved fortæller jeg Google, som jeg har forstået det, at der kan findes billigt legetøj på den side. (domænet er ledigt hvis nogen synes det lyder som en ide)

Hvad nu hvis jeg i mine blog kommentarer lavede fx afsendernavn som 'Gode rundstykker' og lavede link til www.billigt-legetoej.dk - vel at mærke uden, at lave noget on-page seo om gode rundstykker på siden. Ville man så kunne finde siden i Google på Gode rundstykker, selvom ikke én eneste artikel eller andet på siden handlede om rundstykker?

 

 

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du være opmærksom på, at nogle mennesker ikke er glade for at man udelukkende kommenterer for at få et link - og benytter man "billigt legetøj" eller lignende i navnefeltet, er der stor chance for at webmasteren trykker på deres "spam" knap, eller vælger at smide nofollow på din kommentar. På min blog om seo gør jeg et stort nummer ud af, at skrive at jeg ønsker folks rigtige navn - og det er jeg ikke den eneste der gør.

Men jo, du kan i princippet godt linkbuilde en bestemt side, så den ender med at ranke på noget andet end oprindeligt tænkt - det kaldes en "Google Bomb". For at lave en succesfuld Google Bomb, på en konkurrencepræces søgning kræver det dog nogle stærke links - og gerne nogle stykker!

Se eksempler på Google Bombs på http://www.searchenginepeople.com/blog/incredible-google-bombs.html

/ Emil

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Maelstrom:

Hej

Jeg søger lidt forståelse. Jeg har lavet flere blog kommentarer, hvor mit afsendernavn fx har været 'Billigt legetøj' og så med fx www.billigt-legetoej.dk som hjemmeside. Derved fortæller jeg Google, som jeg har forstået det, at der kan findes billigt legetøj på den side. (domænet er ledigt hvis nogen synes det lyder som en ide)

Hvad nu hvis jeg i mine blog kommentarer lavede fx afsendernavn som 'Gode rundstykker' og lavede link til www.billigt-legetoej.dk - vel at mærke uden, at lave noget on-page seo om gode rundstykker på siden. Ville man så kunne finde siden i Google på Gode rundstykker, selvom ikke én eneste artikel eller andet på siden handlede om rundstykker?

 

Men hvorfor vil du have trafik fra søgeord, der ikke har noget som helst med din side at gøre?

Det giver jo ikke mening, at bruge en masse tid på, at kunne blive fundet på fx rundstykker, hvis man sælger biler. Når folk så kommer ind på din side og ser den ikke har noget med rundstykker at gøre, så smutter de igen.

Mvh

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Emil

Hvis man nu blot bruger sit rigtige navn, så mister man vel en del 'værdi' i forhold til Google? Jeg ved at mange bruger 'Rigtigt navn' 'url til hjemmeside', som du selv gerne vil have din brugere til.

Kunne man opstille et regnestykke der ser nogenlunde således ud, eller har jeg helt misforstået noget?

Anchor text link: Værdi 100%
Alm. link: Værdi 20-50%

Jeg ville klart foretrække et anchor text link, da jeg kan optimere min blog på den valgte tekst.

 

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Men hvorfor vil du have trafik fra søgeord, der ikke har noget som helst med din side at gøre?

Det giver jo ikke mening, at bruge en masse tid på, at kunne blive fundet på fx rundstykker, hvis man sælger biler. Når folk så kommer ind på din side og ser den ikke har noget med rundstykker at gøre, så smutter de igen.

Det er mere for, at forstå processen at jeg spørger om det kan lade sig gøre :) Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det. Det kunne dog være, at jeg ville optimere på en sætning, som måske ikke var på den faktiske side, men som alligevel ville være relevant.

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Maelstrom:

Kunne man opstille et regnestykke der ser nogenlunde således ud, eller har jeg helt misforstået noget?

Anchor text link: Værdi 100%
Alm. link: Værdi 20-50%

Jeg ville klart foretrække et anchor text link, da jeg kan optimere min blog på den valgte tekst.

Nej - hos mig og en masse andre ser regnestykket sådan her ud:

Alm. link: 100%

Anchor text link: 0% (= nofollow)

Og det gør det af den simple grund, at jeg (og mange andre) ikke ønsker at få kommentarer, udelukkende for linkets skyld - den slags kan man selvfølgelig aldrig undgå, men at benytte en så tydelig ankertekst får alarmklokkerne til at ringe.

Bevares - DU ville få mere ud af at kunne få lov til at vælge en lækker ankertekst. Du skal så også bare være opmærksom på at du risikere at pisse en masse af, få din kommentar nofollowet eller slettet, samt markeret som spam (gør tilpas mange WordPress brugere det, kan du risikere at nye kommentarer fra din side, fremover ryger i spamfilteret)

Du kan selvfølgelig også vælge at ligge dig i midten, som nogle gør. Nogle vælger at lave en kombination af deres firmanavn samt deres eget navn - eksempelvis "morten fra sumopix". Nogle vil ikke acceptere dette, men langt størstedelen af webmastere vil være mere tilfredse med en kombi-løsning, end bare et intetsigende navn

Jeg kan se at du har en aminosignatur uden ankertekst - det kunne være et godt sted at starte, hvis du ville have nogle gode ankertekster uden at skabe badwill.

/ Emil

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Dejligt at du deler din viden ud - tak for det :)

Tror jeg i fremtiden vil droppe fokuseringen på anchor text, da du nok har ret i, at man får mere ud af, at droppe det.

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Maelstrom:

Kristian Konradsen:

Men hvorfor vil du have trafik fra søgeord, der ikke har noget som helst med din side at gøre?

Det giver jo ikke mening, at bruge en masse tid på, at kunne blive fundet på fx rundstykker, hvis man sælger biler. Når folk så kommer ind på din side og ser den ikke har noget med rundstykker at gøre, så smutter de igen.

Det er mere for, at forstå processen at jeg spørger om det kan lade sig gøre :) Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det. Det kunne dog være, at jeg ville optimere på en sætning, som måske ikke var på den faktiske side, men som alligevel ville være relevant.

Hvis det er en side som du selv ejer, så sørg for at ordet indgår - det gør arbejdet meget nemmere! Hvis vi er ude i noget mere fy-fy på en andens blog, kan du evt. bruge kommentarsporet til at flette et par søgeord ind. Det var teorien - dog uden opfordring til at bruge det i praksis.

/ Emil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)