Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Klausul i købekontrakt af firma omkring kopierede produkter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg arbejder på et køb af en virksomhed, i denforbindelse vil jeg gerne have en klausul i købekontrakten omkring nuværende ejer af virksomheden kan drages til ansvar for evt. tidligere kopierede produkter fra konkurrenter. Dette for at sikre mig som køber af virksomheden mod tidligere "reverse engineering" som jeg ikke er vidende om.

Kan man lave en sådan klausul?

 

Hilsen HML

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis virksomheden har kopieret et produkt vil det over for den krænkede part være virksomheden der er krænker og derfor virksomheden som de vil gå efter. En aftale om at de skulle rejse deres krav imod den tidligere ejer direkte ville stille dem dårligere, og kan derfor ikke lade sig gøre. De vil altid have et krav imod virksomheden.

Hvad du KAN gøre er at lave en aftale med den tidligere ejer om at han efterfølgende personligt skal hæfte for de krænkelser du her taler om.
Tilmeldt 19. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En evt. sådan klausul kan vel være tidsbegrænset og placeres i købekontraktens afsnit under tidligere ejers forhindrede muligheder for at starte konkurrende virksomhed samt tavshedspligt omkring forhold.?

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det kan du fint gøre. Du kan udforme den stort set som du vil. Bare du er opmærksom på at den kun gælder Inter partes og ikke overfor tredjemand.
Tilmeldt 19. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HornskovVindberg

Tak for dette svar, så må jeg se på en tekst der er fyldest gørende nok.

Fortsat god aften.

MVH HML

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)