Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammlægning af hoved- og underdomæne = duplicate content?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften kære Amino'er

Idet jeg på ingen måde er skrap i duplicate content og står med en udfordring, tænkte jeg, at I måske kunne give et prej i den rigtige retning :)

Situationen: Jeg har en "hovedside" www.xxx.dk og en "underside" www.blog.xxx.dk

(Førstnævnte er lavet i Iweb (Mac) og sidstnævnte kører Wordpress.)

Nu vil jeg gerne lægge de to sider, altså flytte indholdet fra den ene side over på den anden. Men idet Google har indekseret begge sider, vil det så blive opfattet som duplicate content, hvis det lige pludselig findes på en anden placering (altså at hovedsidens indhold slettes og derefter ligger på undersiden)?

God aften og tak for hjælpen på forhånd.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Engelbrecht:

Godaften kære Amino'er

Idet jeg på ingen måde er skrap i duplicate content og står med en udfordring, tænkte jeg, at I måske kunne give et prej i den rigtige retning :)

Situationen: Jeg har en "hovedside" www.xxx.dk og en "underside" www.blog.xxx.dk

(Førstnævnte er lavet i Iweb (Mac) og sidstnævnte kører Wordpress.)

Nu vil jeg gerne lægge de to sider, altså flytte indholdet fra den ene side over på den anden. Men idet Google har indekseret begge sider, vil det så blive opfattet som duplicate content, hvis det lige pludselig findes på en anden placering (altså at hovedsidens indhold slettes og derefter ligger på undersiden)?

God aften og tak for hjælpen på forhånd.

Jeg er ikke 100 % sikker på jeg forstår spørgsmålet, men jeg giver det et skud.

DC content er når identisk (eller semiidentisk) content ligger på 2 forskellige URL´er og der ikke er NoIndex på den  ene. Når du tænker Dc content er det vigtige ikke så mget hvad Google har indekseret men om du har ens indhold liggende flere steder.

Løsningen på dit problem er at fortælle Google du permanent har flyttet dit indhold. Dette gøres med 301 redirect. Når Google næste gang kommer fordi den side hvor der tidligere lå indhold på ser Google din 301 redirect og kan dermed se at indholdet er blevet permanent flyttet.

Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for svaret, hvilket giver fin mening. 

Min operation bliver ret interessant dog, da jeg ønsker at nedlægge blog.xxx.dk for at flytte wordpress installationen over på www.xxx.dk og derfra samle alt indhold, som før var spredt på de to adresser.

Men tak endnu engang. :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)