Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bevis af udenlansk selskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt et problem, med en der skylder mig penge jeg har så stævnet ham for at få betalingen, og sagen kører ved retten, og der har været afholdt nogle møder, men men selv om jeg har fået oversat reg. beviset fra selskabet siger advokaten fra modparten at selskabet ikke er gyldigt, man kan slå op på moms det der over EU og se selskabet er aktivt og gyldigt men han holder stadig på det ikke er godt nok.

Hvormeget kan han forlange..? sagen er udsat til 6 juli..:-)

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Povl,

Ved de danske domstole findes der noget, som hedder "fri bevisbedømmelse", og det betyder, at det stort set er op til den enkelte dommer, hvor stor betydning det ene eller andet dokument skal have, hvis to dokumenter peger i hver sin retning.

Så "modpartens" advokat er i sin gode ret til at påstå er selskabet ikke eksisterer. Om et registreringsbevis med oversættelse er tilstrækkeligt bevis - ja, det beror så på den såkaldte "frie bevisbedømmelse" - men mon ikke det skulle være tilstrækkeligt. Men hvis kravet er mindre end 50.000 kr. så har retten pligt til at vejlede dig. Hvis det drejer sig om mere tænker jeg, at du kunne have god gavn af at gå til advokat.

Jeg undrer mig dog en lille smule, for hvordan kan nogen påstå, at de repræsenterer et selskab, som de samtidig påstår ikke eksisterer? Det giver ikke nogen mening.

Men held og lykke med sagen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Baagøe Thomsen:

Jeg undrer mig dog en lille smule, for hvordan kan nogen påstå, at de repræsenterer et selskab, som de samtidig påstår ikke eksisterer? Det giver ikke nogen mening.

Var også just min tanke. Den advokat skal jeg i hvert fald aldrig bruge...

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Baagøe Thomsen:
Jeg undrer mig dog en lille smule, for hvordan kan nogen påstå, at de repræsenterer et selskab, som de samtidig påstår ikke eksisterer? Det giver ikke nogen mening.

 

Godmorgen begge to

det er nok mig der har været forhurtig til at trykke på tasterne, så det ikke er klart nok skrevet ned. Det er sagsøgtes advokat der påstår dette om selskabet, jeg har ikke advokat på har selv lavet stævning og den skrift gang der har været indtil dato.

Dommeren er meget i den retning der skal betales, men så på sidste telefonmøde begyngte sagsøgtes advokat så at køre i selskabet ikke var lovligt, selv om jeg har tolke oversat reg. bevis og man 5 minutter før telefonmødet i retten kunne slå moms nummeret på EU moms validering eller hvordan man staver det.

Beløbet er på kr. 50000.- så det er jo bare en små sag.

Kåber jeg forklarede mig lidt tydligere her.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)