Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette Duplicate Content?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Inspireret af min tråd omkring at min side var banket fra side 3 til side 6 (http://www.amino.dk/forums/t/128243.aspx) har jeg et generelt spørgsmål omkring Duplicate content.

Hvis jeg har en side med en liste af varer (www.itilbud.dk) og jeg så laver en søgning/filtrering af den så jeg kun får 2 ud af de 50 varer på siden (http://www.itilbud.dk/Home/Index/35) er det så duplicate content? Og hvor slemt er det, når det kun er så lidt der er gentaget, der er ikke tale om hele siden, men et subsæt.

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke sikkert at det opfattes som duplicate content, MEN det er helt afgørende at du sørger for at undersiden har en anden title, overskrift, brødtekst osv. Som det ser ud nu er det jo umuligt at se hvad det handler om.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Saugstrup.

Jeg vil tilføje at jeg synes du skal sørge for at få sat NoIndex på alle de URL´er der ikke har at gøre med din almindelige menustruktur.

På den måde er du sikker på Google kun indekserer dit content en gang.

Der er ingen grund til at få indekseret sider uden titel, tekster osv alligevel.

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes netop at mine links til sortering er geniale, de er intern linkbuilding, ved at de får gennem indekseret min side, også når der kommer mange flere tilbud, så bliver alle tilbud gennenindekseret, idet google kan følge de links.

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

iTilbud.dk:

Jeg synes netop at mine links til sortering er geniale, de er intern linkbuilding, ved at de får gennem indekseret min side, også når der kommer mange flere tilbud, så bliver alle tilbud gennenindekseret, idet google kan følge de links.

De er bestemt ikke geniale hvis det gør at du viser samme content på flere forskellige URL´er.

Google følger i øvrigt stadig links på en side med NoIndex, det er kun hvis du sætter NoFollow på også at den ikke følger links´ne.

I øvrigt har du ikke noget ud af en "gennemindeksering" hvis ikke du præsenterer ordentligt content. En indeksering er ikke noget værd i sig selv, en indeksering er kun noget værd hvis Google vælger at ranke dine sider. Har du DC content er muligheden for god ranking ikke blevet bedre, tværtimod.

Indeksering og intern linking building tror jeg du skal skille lidt ad. Intern linkbuilding kan være at du har nogle gode unikke artikler liggende og linker til dine forskellige tilbudsaviser de steder hvor dit unikke indhold handler om en given tilbudsavis.

En indeksering og rangering af din side fås ved at have en flad og logisk sidestruktur og noget ordentligt indhold på dine sider.

At lave ekstra sider der præsenterer de samme tynde content som der præsenteres andre steder hjælper ingenting, tværtimod.

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med min side er at selvom man filtrerer er man på samme side, blot med en parameter der afgører filtreringen. Det vil også sige at hvis jeg skal sige noindex, gør jeg det for alle mine tilbud. Det virker i mine øjne tåbeligt, så skulle jeg lave en ny side, en resultat-side, hvor jeg kan vise filtreringsresultaterne p, den kan så have noindex.

Formålet ved fuld indeksering er vel at hvis min side rangerer højt, så gør søgninger der matcher mit indhold det vel ogs?

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

iTilbud.dk:
Formålet ved fuld indeksering er vel at hvis min side rangerer højt, så gør søgninger der matcher mit indhold det vel ogs?

Det jeg prøver at sige er at indeksering i sig selv ikke er noget mål, eller dvs det er fint at ens side er indekseret, men det vigtige er rangeringerne.

Det virker lidt til at du griber tingene an den omvendte vej. Det virker som om dit primære mål først og fremmest er indeksering og at du vil gøre forskellige ting kun for indekseringens skyld.

Jeg mener du i stedet skal gribe det an således du tænker hvad den optimale sidestruktur er, hvordan du for noget unikt indhold på din side og hvordan du undgår DC content. Når alle de ting er i orden kommer indeksering helt af sig selv.

Du kan også springe over hvor gærdet er aller lavest og indsende et sitemap til Google, men det løser heller problemer omkring struktur eller DC content.

iTilbud.dk:
Problemet med min side er at selvom man filtrerer er man på samme side, blot med en parameter der afgører filtreringen. Det vil også sige at hvis jeg skal sige noindex, gør jeg det for alle mine tilbud. Det virker i mine øjne tåbeligt,

Nu har jeg lige set lidt mere på din side og jeg kan se du bruger tags til at opdele dine kategorier. Nogle ting ligger i flere kategorier hvilket som udgangspunkt er DC content. Om det betyder noget er så et spørgsmål da det kun er en lille del af siden der er DC content.

En ting du bør gøre er at skrive unikke tekster til alle kategorier. Jo mere unik tekst der er på hver underside jo mindre en del procentmæssigt er DC content.

Du har i øvrigt ALT for mange H1 tags på dine undersider. Når du ikke ved så meget om SEO og tekstopbygning plejer jeg at give et råd der hedder en H1 pr side.

Du falder i øvrigt i den fælde at du "overgør" alting i din iver efter at komme op på Google. F.eks. i boksen til højre hvor hver tredie ord er skrevet med bold. Er det til Google eller til brugerne du har skrevet det? Det virkede i 90´erne, men det virker ikke i dag. Bold skrift kan være fint når det indgår naturligt, men den måde du bruger det på er kun for Google og har intet med brugeroplevelsen at gøre.

Din title er også ens på alle sider, den skal naturligvis være forskellig ligesom den første H1 på hver side skal være forskellig.

Prøv lige at se på din side ude fra......Hvis du var Google og så din side ville du så tænke at den side er lavet til brugerne eller at siden er lavet til mig selv (altså Google)?

Hvis du gerne vil op på Google skal du først og fremmest til at tænke SEO anno 2011 og ikke anno 1999. Du skal give brugerne noget og ikke først og fremmest tænke på hvor meget du kan proppe ned i halsen på Google. SEO skal tænkes med i brugeroplevelsen, i stedet for som du gør, nærmest kun tænker på Google.

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

JEg synes problemer er at jeg gerne vil lave en god brugeroplevelse, og det gør at jeg vil lægge vægt på at kommunikere nogle tilbud til brugeren. Det bremser lidt for at have en masse unik tekst på forsiden, som der kan optimeres på - det virker kunstigt. Indholdet er brugergenereret, så jeg kan ikke helt styre hvad der kommer på forsiden.

Jeg vil arbejde på kategori siderne, således jeg har en unik tekst til hver kategori, evt lave det en del af URL.

Jeg fjerner lige alle de h1'ere og laver dem til en almindelig span i stedet. Og rydder ud i tekstboksen i højre side

Tak for hjælpen med det

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 41
Fra  Effektiv Slankekur Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg lavet et par ændringer. Kategorierne har nu en beskrivelse på deres side, spørgsmåålet er om det er nok? Indtil videre er det kun kategorien "Børnetøj" der har en beskrivelse. Alle H1 tags som overskrifter for det enkelte tilbud er væk og er nu kun bold. Jeg tror allerede jeg kan se en mindre fremgang (gik fra side 7 til side 6) og det er meget positivt.

God og effektiv slankekur. Tab dig hurtigt 5 kg, god og billig slankemad

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

iTilbud.dk:

Så har jeg lavet et par ændringer. Kategorierne har nu en beskrivelse på deres side, spørgsmåålet er om det er nok? Indtil videre er det kun kategorien "Børnetøj" der har en beskrivelse. Alle H1 tags som overskrifter for det enkelte tilbud er væk og er nu kun bold. Jeg tror allerede jeg kan se en mindre fremgang (gik fra side 7 til side 6) og det er meget positivt.

En ting du børe gøre unik er teksten i toppen af hver side

"Brug knapperne ud for hvert tilbud eller i højre side for at finde de kategorier der indeholder de tilbud du er på udkig efter. Du kan nemt og hurtigt finde de tilbud der passer til dig i vores tilbudsavis - vi opfordrer dig til at se alle de andre tilbud igennem også, det kan jo være du kan finde et tilbud der er så godt du ikke kan sige nej."

Det vil også være med til at gøre hver side mere unik. Din beskrivelse på børnetøj er udemærket, men den må godt fylde noget mere.

En ting du ikke skal tage så meget hensyn til er hvilken placering du har i dag i forhold til i går. Du skal i hvert fald ikke lave SEO efter hvordan Google reagerer i løbet af få dage. Sørg for at gøre siden bedre og bedre og få rettet de ting der er omtalt her i tråden, så vil Google bedre og bedre kunne lide din side.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)