Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontant faktura i Summa Summarum / SS. Hvorfor ender omsætning ex. moms i passiver?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver en faktura med en vare som er en serviceydelse. (hvilken konto skal vælges i varens opsætning under køb?)

Når jeg fakturere, hvilken konto skal så vælges ud for bogføring kontant i faktura.

Under Egenskaber for regnskab og fanen moms, hvilke konti skal da være valgt til salgs og købs moms?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du køber serviceydelsen udefra, skal du ikke vælge en konto til køb i varens opsætning, og du skal fravælge lagerstyring.

Du vælger en salgskonto fra kontoplanen til dine salgsfakturaer, eller laver en ny, f.eks. 1010 Serviceydelser, hvis det passer dig bedre. Hvis fakturaen betales kontant sættes x i kontant og vælger "Kasse".

Moms: Hvis du bruger standardkontoplanen skal salgsmoms være 66100, købsmoms 66200.

Dbh
Anette

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal der være moms S25 på konto 1010 så?

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken konto skal vælges under salg i varens opsætning?

Det der undre mig er at når jeg opretter en faktura, med en "vare" (uden lagerstyring og ingen konto under varens egenskaber) så ender den med at flytte momsen ned i omsætningen. Der må være et eller andet jeg har misforstået fuldstændig. Jeg har jo ikke lave nogen ændringer i noget.

Det eneste vi sælger er serviceydelser. Hvor finder jeg en manuel eller bog (og hvilken) der præcist beskriver dette i forholdet til at benytte SS?

Jeg skal jo ikke bruge alt muligt om lagerstyring osv.

Jeg kan jo se udgående salgsmoms konoen når jeg laver varelinjen.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der skal S25 på konto 1010, hvis du sælger serviceydelser i Danmark.

Dbh
Anette

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også vælge at lave fakturaen helt uden at vælge en vare, bare springe varenummeret over og så skrive tekst, kontonummer osv. direkte i fakturaen.


Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)