Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering fra C5 Light 3.0 til 4.3 (C5 Light 2010)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om en helt ny installation på en ny computer af C5 2010. Fra det gamle C5 3.0 skal jeg så have overført C5DATA.DAT filen for at flytte regnskab til det nye system (C5 2010). Problemet er dog, som jeg er blevet gjort bekendt med, at dette ikke kan lade sig gøre uden en mellemopdatering via en af de mellemliggende versioner. Der ikke lavet nogen tilføjelse eller modifikationer eller købt ekstra moduler andet end debitor (men det kan ikke flyttes siges der). Jeg har også fået at vide at der skulle findes et værktøj og en vejledning til denne mellemopdatering, men den kan jeg ikke finde. Den skulle faktisk ligge inde på microsofts c5 side (den som man skal have login for at komme ind på) customersource eller hvad den hedder. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde dette værktøj og/eller vejledning?

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der kan svare på dette?

Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Oland-it ApS Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdatering af data fra en version af C5 til en anden, klares normalt i forbindelse med opgraderingen, hvor man når man installerer den nye version oveni den gamle, automatisk får kørt opdateringskørsler af dataene.
Når du snakker fra en v. 3.0 så er der en del databaseændringer undervejs, som betyder at du skal igennem v. 2008.
Så det afhænger meget af hvilken databasetype/databasestørrelse du har og om du har mulighed for at gå gennem de forskellige versioner, eller om du har en v. 3.0 og en v. 2010 uden mellemliggende koder.
Er det sidste tilfældet, så vil jeg anbefale at du tager kontakt til en C5 programmør/konsulent, som kan hjælpe med at overflytte data.
Har du de mellemliggende rettigheder, OG mulighed for at installere oven i den gamle, så følger du bare installationsvejledningen og sørger for FLITTIGE backup'er undervejs!

Dog kan du også overveje kun at overflytte Stamdata? Dette kan måske gøres manuelt, afhængig af databasestørrelse?

Har du opdateringsabonnement, så kan du få din forhandler til at oprette dig på customersource, hvor du kan finde de informationer som du skal bruge.

Håber svaret kan bruges, og ellers tjekker jeg lige om du tilføjer yderligere kommentarer :)

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har har en v. 3.0 og en v. 2010 uden mellemliggende koder. Jeg kan ikke opgradere. Jeg har en profil på Costomersource, men jeg kan simpelthen ikke finde den der vejledning. Det er C5 Light og der er kun ført meget simpelt regnskab for en murermester. C5data.dat (jeg har fået af vide af min C5 konsulent at denne fil er det eneste jeg behøver at flytte i mit tilfælde for at få dibitorer, og de sidste par års regnskab med over) fylder 20 mb. Der er ikke oprettet yderligere databaser eller noget som helst.

Jeg ville meget gerne gøre det selv.

Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Oland-it ApS Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonaswil

Jeg tror du er ude i en umulig opgave. Uden mellemliggende koder, og på en C5 light er jeg ikke bekendt med at det kan lade sig gøre! Og jeg har trods alt 15 års erfaring på området.

Der er så mange databaseændringer undervejs mellem de to versioner, så uden automatisk opdatering af dem, så ville jeg ikke engang påtage mig det!

Din C5 leverandør, kan evt. lægge databasen over på hans egne koder, og så afvikle opdateringen af de mellemliggende versioner på den led. Dvs. så får du en opdateret database tilbage igen, men uden...... Så er der kun tilbage at flytte nødvendige data over manuelt.

Beklager! Sad

Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Torini-IT Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er desværre også hel enig :( 

Jeg vil dog anbefale dig at kontakte et C5 hus og invester 1 time i at se om i kan komme frem til et roadmap for en løsning. Hvis du er bosat mellem Århus-Odense stiller vi gerne op

Fra Glumsø
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Har du fået opgraderet din C5?

Jeg kan ikke se at det skulle være en umulig opgave, hvis du har en forhandler kan de bruge deres forhandler koder til at opgradere C5 med og så lægge databasen over i din egen licens til sidst.

Hvis du har brug for hjælp er du mere end velkommen til at kontakte mig Smile og ellers hjælper jeg da gerne med et kort skriv om hvad der skal til for at opdatere den, så du eventuelt kan tage det til din forhandler.

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen 

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)