Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Export af "Return goods" til USA (og retur)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor at skulle sende en pakke til USA, som ca. 1 måned senere vil komme tilbage i en samlet udgave.

Modtageren siger det skal sendes som "Return goods" så der ikke kommer told behandling på undervejs.
Er det korrekt, og hvordan gør man det i praksis ?

Pakken har en værdi af ca. 1500kr og deres arbejde med at samle den beløber sig til ca. 2000kr (som der vel skal svares dansk moms af ved salg), så 2 told behandlinger får hurtigt en negativ indflydelse på opgaven Surprise

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Var jeg dig ville jeg kontakte exportrådet toldtekniske afdeling, du kan finde flere oplysninger på udenrigministriets hjemmeside, de vil formodenlig kunne hjælpe dig. Alternetivt den amerikanske ambassades handelafdeling.

Jeg tvivler meget på at du an slippe fortoldning bare fordi du skriver Return goods. 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Var jeg dig ville jeg kontakte exportrådet toldtekniske afdeling, du kan finde flere oplysninger på udenrigministriets hjemmeside, de vil formodenlig kunne hjælpe dig. Alternetivt den amerikanske ambassades handelafdeling.

Jeg tvivler meget på at du an slippe fortoldning bare fordi du skriver Return goods. 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres svar:

Reglerne om toldlempelse for returvarer gør det muligt for danske eksportører at få varer, der tidligere er udført fra EU, genindført uden betaling af told og afgifter.

Du kan læse nærmere om EU-reglerne under Toldvejledningens pkt. A.20 eller kontakte toldvæsenet (Skat).
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=135273&vId=203620&i=356#i135273

Tilsvarende regler gælder i USA for 'Free entry of returned american products'.
http://forms.cbp.gov/pdf/CBP_Form_3311.pdf

Men fælles for begge landes ordninger gælder, at det er varemodtageren, der ifm. fortoldningen af disse returvareforsendelser skal foretage det fornødne mht. div. papirarbejde for at opnå toldlempelsen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)