Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktions/database/opfølgnings system

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino`er

Vi har en lille udfordring i vores firma som vi skal have løst, håber du kan hjælpe os i den rigtig retning.

Vi er et forholdsvis nyt firma, omkring 4 år gammelt som primært har brugt vores egen udviklet Monitors/opfølgnings Excel ark. Nu er det på tide vi får en intern database/produktions/opfølgnings system.

Vores firma ligger i Kina, og har kun kinesiske medarbejdere. Dvs at systemet skal være engelsk sproget. Det optimale ville være et system som ligger på vores egen server. Der er forfærdelig mange firewalls og blokeringer i Kina så en hosted løsning i f.eks. DK ville gøre at reaktionstiden i systemet ville blive ekstrem langsom.

Jeg har haft en dialog med et IT firma i Ikast som har udviklet et rigtig godt system og som mange af vores konkurrenter faktisk bruger, vores problemet er bare at det koster forfærdelig mange penge og det har vi ikke midler til i øjeblikket. Så er der sikker mange af jer der vil råbe højt og sige "I skal tænkte langsigtet" og det vil jeg også forfærdelig gerne men vi har bare ikke de midler som dette system koster.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre der har været/er i samme situation og hvordan de har gjort.

Glæder mig rigtig meget til at høre fra jer.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende indlæg, og endnu mere spændende hvad du kan få af respons på det.

Jeg tror du er nødt til at beskrive lidt nærmere hvad systemet skal kunne håndtere for at du får nogen til at reagere og komme med seriøse input.

Når systemet i dag fungerer via et excel-ark har du allerede strukturen i de data der skal bruges, og rent teoretisk burde du kunne flytte det over på en access eller sql-database med en webbaseret brugerflade.
Det vil kræve noget programmering men burde ikke være en vildt stor omkostning at få op at køre

Alternativt vil du evt. kunne benytte en løsning baseret på Filemaker. Hvis det er en mulighed kræver det i princippet kun en computer samt Filemaker så har du egen server kørende, og skal blot have udviklet databasen og brugerfladen. Igen burde det ikke være astronomiske beløb der er tale om.

Jeg er ikke en haj og hardcore programmør (hvilket også afspejler sig i mine timepriser) men jeg vil gerne hjælpe dig et skridt nærmere en løsning der er økonomisk overskuelig, men for at kunne det skal jeg have lidt mere info om hvordan i ønsker at bruge systemet samt hvilke data det skal kunne håndtere.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for respons. Vi er som udgangspunkt ikke interesseret i at få specielt udviklet et system til os. Tænker at der må være nogen med kendskab til allerede udviklet systemer. 

Men ja, det bliver spændene at se hvilke respons der kommer :-)

Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Torini-IT Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan med den rette C5 mand :) få "udviklet" en løsning ret hurtig. Vi har med en del produktions virksomheder og gøre, og her har vi lavet adskillige løsninger i C5 som ikke koster en bondegård

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)