Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille enkeltmandsvirksomhed hvor jeg skal lave en resultatopgørelse og en balance.

Disse to ting har jeg egentlig nogenlunde styr på, bortset fra, at jeg er i tvivl om hvor jeg skal skrive beløbet for min kørsel.

(antal km x satsen på 3,56 for 2010) Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Jeg udfører mit arbejde på mine kunders bopæl og derfor har jeg den høje kilometersats fra 1. km.

På forhånd tak.

Ida

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ida

Et lidt sent svar, men jeg kan se, at ingen endnu har svaret dig, så jeg håber du kan få glæade af dette.

Dit "kørselsfradrag" bogfører du som en driftsudgift. F.eks. under salgsomkostninger vis du ikke vil have den ene omkostning under autodrift.

Modposten er i din passiver som en særskildt konto under private hævninger (en reduktion af dine private hævninger), da biludgifterne kan etragtes som et privat udlæg for din virksomhed.

Håber du kan bruge denne oplysning.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføring Fyn v/Kim Schmidt :

Dit "kørselsfradrag" bogfører du som en driftsudgift. F.eks. under salgsomkostninger vis du ikke vil have den ene omkostning under autodrift.

Modposten er i din passiver som en særskildt konto under private hævninger (en reduktion af dine private hævninger), da biludgifterne kan etragtes som et privat udlæg for din virksomhed.

Der er godt nok styr på det, det må man sige.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)