Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til SEO kyndige vedr multi language

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige vende denne problematik med jer, vedr. at have flere sprog på en webside, rent SEO mæssigt er det bedre at køre med forskellige sprog på forskellige domæner, eller kan man godt uden at man taber terræn godt have f.eks svensk, norsk, engelsk og dansk på samme domæne.

Siden er pt. kun på dansk.

Jeg kan se at Wiki kører subdomæner da.wiki.org og en.wiki.org er det løsningen, eller er der en bedre måde, for ikke at google glemmer alt om ens eksistens

Jeg taler ikke om translate knapper men fysisk tekst.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

DEt var meget at der ikke er nogen der har givet bud på dette

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Henning

Det er en god ide at køre et multisprog-website via subdomæner. Google vil opfatte subdomænerne som en separat hjemmeside. Du kan ydermere via Webmastertools fortælle hvilke subdomæner der passer til hvilket sprog - læs Googles egne retningslinjer og anbefalinger her

Læs godt op på retningslinjerne, således at du ikke kommer til at lave ged i det :)

MVH

Jakob

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have Jakob

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et .com domænet for navnet, så kan du lave domæne.com/da, domæne.com/se, domæne.com/no og på den måde lettere vinde på link building delen.

Hvis du smider sprogene på subdomæner eller forskellige domæner i hvert land, så skal du alt andet lige bruge flere ressourcer på link building.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt det er en rimelig gammel tråd, men tænkte jeg lige ville byde ind.

Selv har jeg faktisk ret gode erfaringer med at bruge seperate domæner til lokale versioner, selvom - som det nævnes - måske kræver en smule mere linkbuilding. Til gengæld er det meget nemmere at targete dit indhold lokalt. Vi gør det selv med BusinessPeru.pe hvor vi, uden at lave det store linkbuilding, ranker udemærket på mange longtail søgninger i den Peruvianske version af Google.

Det samme gælder hvis man har forskellige versioner til forskellige lande - specielt i f.eks. sydamerika, hvor de godt nok snakker spansk, men indhold, resultater og mange ord er forskellige fra land til land. Igen efter mine erfaringer, ranker du ofte meget nemmere lokalt hvis du har et lokalt domæne (.dk i Danmark, .pe i Peru, .cl i Chile - og så videre).

I sidste ende kommer det helt an på din side og hvad brugen er. Derudover mener jeg at Google efter Panda er begyndt at behandle subdomainer anderledes, og i større grad ser på det som en del af din side - dvs. om du bruger en.domain.com eller domain.com/en/ reelt set ikke rigtig har nogen betydning længere. Kan desværre ikke lige finde et link til artiklen, men kan være jeg lige vender tilbage med den.

Held og lykke, håber du fik styr på dine oversættelser.

- Christian Jessen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)