Ved godt det er en rimelig gammel tråd, men tænkte jeg lige ville byde ind.
Selv har jeg faktisk ret gode erfaringer med at bruge seperate domæner til lokale versioner, selvom - som det nævnes - måske kræver en smule mere linkbuilding. Til gengæld er det meget nemmere at targete dit indhold lokalt. Vi gør det selv med BusinessPeru.pe hvor vi, uden at lave det store linkbuilding, ranker udemærket på mange longtail søgninger i den Peruvianske version af Google.
Det samme gælder hvis man har forskellige versioner til forskellige lande - specielt i f.eks. sydamerika, hvor de godt nok snakker spansk, men indhold, resultater og mange ord er forskellige fra land til land. Igen efter mine erfaringer, ranker du ofte meget nemmere lokalt hvis du har et lokalt domæne (.dk i Danmark, .pe i Peru, .cl i Chile - og så videre).
I sidste ende kommer det helt an på din side og hvad brugen er. Derudover mener jeg at Google efter Panda er begyndt at behandle subdomainer anderledes, og i større grad ser på det som en del af din side - dvs. om du bruger en.domain.com eller domain.com/en/ reelt set ikke rigtig har nogen betydning længere. Kan desværre ikke lige finde et link til artiklen, men kan være jeg lige vender tilbage med den.
Held og lykke, håber du fik styr på dine oversættelser.
- Christian Jessen