Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til simpelt koncept, råd, lovligt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg og en ven ønsker at tjene nogle ekstra skillinger udover vores studiejobs i den lokale brugs, da jeg pt. går på Handelsskolen og min ven går på Gymnasiet. 

Ingen af os er IT-hajer, eller kan hverken programmere hjemmesider eller noget andet. Vi kunne godt bruge lidt hjælp til et simpelt koncept, som ærlig talt bare går ud på at købe et vareparti hjem og sælge det. Lidt mere specifikt, så overvejer vi f.eks at købe 2000 par sokker hjem fra Kina, og så sælge dem som f.eks 4 par i en pakkeløsning til billige penge. Vi kunne godt tænke os og få lidt feedback på om det overhovedet er realistisk.. Det vil så sige vi skal sælge 500 "pakker" med 4 par sokker i hver. Hele vores udregning er bare ret firkantet, og har taget udgangspunkt i at jeg har læst om andre der eksempelvis har købt 10.000 et eller andet, til 2-5 kroner pr stk. og fået sendingen hjem og solgt det til 100-200 kroner pr stk. Det virker næsten for simpelt til at være sandt?

Vi havde forestillet os første gang at købe 2000 par sokker, og  sælge dem i pakkeløsninger med 4 par, hvilket betyder vi skal sælge 500 "pakker". Hvis vi kan købe det ved en producent i omegnen af 2-5 kroner pr stk. Lad os sige 3 kroner = 6000 kr for 2000 par sokker. Hvad kan man så forestille sig fragt og alle mulige afgifter kan løbe op i? Vi havde tænkt os at sælge sådan en pakke for en flad 50'er, dvs. omsætning for 25.000 kroner minus 6000 og så de udgifter... Har jeg ret i at man så kan drive det som en Hobbyvirksomhed, og er det fuldt lovligt bare og sælge alle de sokker privat derhjemme fra, og til markeder osv.? Rigtig kræmmermanér!

Tilsidst vil jeg bare høre om det overhovedet kan lade sig gøre, og der må gerne komme konstruktiv kritik. Ideen er bare at tjene nogle tusinder hver, hvis ikke 5 eller mere. Kunne i selv være fristet til at købe det? Kom frisk, selvom det er sent!

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Dine tanker, gåpåmod og initiativrigdom fejler tydeligvis ikke noget - og det er et fantastisk udgangspunkt for mange ting. Imidlertid tvivler jeg dog en hel del på din konkrete tanke. Selvfølgelig kan det lade sig gøre. men import fra Kina er ikke for amatører, og der er involveret en masse bøvl og omkostninger, som langt fra kan berettiges af de mængder, du taler om. Derudover skal I bruge en masse tid, ligesom markedet for sokker ikke virker til at være underforsynet på nogen måde. Glem det, jo før jo bedre :-)

Brug energien på noget konstruktivt og langt mere spændende. Der findes uden tvivl masser af lokale virksomheder der kunne tænke sig at samarbejde med nogen som jer. Arbejder I på fuld provision, så kan der være mange penge at tjene, uden at I behøver at risikere noget. På den måde gør i jer nogle erfaringer til en billig pris, og I kan stille og roligt bygge videre, alt afhængig af hvad I skaber interesse og talent for.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Tak for dit indlæg. Ja, indlægget var også meget basalt og firkantet skrevet/forklaret. Jeg vil ikke helt lade ideen dø og undersøger mulighederne og priser hos danske sælgere af parti-varer eller andet lignende. Prøve og regne på om det kan lade sig gøre, selvom det uden tvivl vil være svære og ikke give samme profit - men dog forholdsvis nemmere at gå til.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)