Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge billeder fra Google til Facebook affiliate annoncer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Som teksten siger, må jeg bruge billeder fra Goggle til Facebook affiliate annoncer. Kan ejerne kræve erstatning hvis jeg bruger dem, og får man så en kæmpe bøde?

Mvh Lasse.

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er copyright, så betyder det jo at du ikke må bruge billederne. Og det er der på næsten alle billeder.

Jeg bruger som udgangspunkt ingen billeder fra andre, medmindre jeg har spurgt om lov først.

men jeg kan da anbefale dig at tage et kig på: dreamstime, dem bruger jeg meget :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt må du bruge de billeder du har fået ret til at bruge, hvis tilladelsen er giver af ejeren af billedet (ofte personen der har lavet billedet oprindeligt).

Hvis du ikke har tilladelse til at bruge billedet til det brugte formål kan ejeren kræve erstatning. 

Når du skriver "billeder fra Google" er det næsten umuligt at vide hvad du mener med det, men jeg antager at du bruger Googles billedsøgning, i så fald skal du kontakte ejeren/skaberen af billedet og spørge om lov til at bruge det til dine annoncer, da Google ikke kan give dig lov på deres vegne.

Det er lidt umuligt at svare på om man får en kæmpe bøde, da "kæmpe" er et relativt begreb, men størrelsen på bøden bør også være underordnet. Du skal ikke bruge andres billeder medmindre du har tilladelsen til det, uanset bødestørrelse. ;-)

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Skal man også 'spørge om lov' hos Dreamtime for deres billeder?

Send gerne nogle flere links med sider som dreamtime. 

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man godt fjerne teksten, som står på billedet fra de forskellige steder, f.eks istockphoto. Det passer nok ikke så godt til FB annoncer, at der lige er sådan en tekst over billedet:P

Mvh Lasse 

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fælles for disse sider er at du køber billederne. Og der er der ikke vandmærker på.

Du må selvfølgelig ikke bruge dem uden at betale for dem.

Men bare rolig, når du køber billederne er der ingen vandmærker på :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Munk Software Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

-- SNIP --

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)