Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer fra messe i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi skal til udlandet på en messe, hvor vi regner med at sælge varer.

Hvordan er det med moms hvis messen er i EU ? Skal vi lægge dansk moms til eller moms fra det land man sælger i ? Dette er hvis det er til private. Hvis det er til virksomheder, går jeg ud fra at man bare sælger uden moms, såfremt man har deres CVR-nummer ?

Hvordan er reglerne så for messer udenfor EU ?

mvh
Alex

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu melder historien ikke noget om hvor i EU I skal på messe eller for den sags skyld om I alene vil optage ordre på messen eller rent faktisk tager varer med  for at sælge direkte på messen.

Men som jeg ser det vil bare det at du egne tager varer med til et andet EU-land give dig problemer momsmæssigt, som kun kan løses ved at du lader dig registrere i det pågældende EU-land. Du kommer da til at betale erhvervelsesmoms til det pågældende land af dine egne varer.

Bedste råd er at tage fat i arrangørerne af messen og få deres vejleding.

/Henrik Koudahl

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om Tyskland, og vi regner med at have varer med derned og sælge på messen.

mvh
Alex Schuleit 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)