Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp... hvad gør man..?? Hvad ville I selv vælge...

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk Multi Have Service:
De danske håndværkere jeg kender piver ikke, men er frustreret over at de andre kommer og arbejder for 120 eks moms de har ikke hus og familie i DK der skal forsørges, og det er jo der det ikke hænger sammen..

Boligens pris og prisen på forsørgelse er ikke noget man kan lægge til grund for beregning af en timeløn for udført arbejde.

Husprisernes himmelflugt er alene baseret på de latterlige afdragsfrie lån som gang på gang viser sig at være dødsfælden.

Der findes folk der arbejder for mindre end 125/time og som har et liv og som også opfostrer børn og alt andet.

I min optik f.s.a. håndværk, så får man den pris man er værd. De håndværkere der er i arbejde får mere end dem der ikke er i arbejde og det kan ikke med sikkerhed siges at de arbejdsløse håndværkere der er nu, netop er arbejdsløs på grund af østarbejdere.

Derudover mener jeg ikke man kan klandre øst arbejderne fra andre Eu lande, de benytter blot deres fulde ret som alle andre EU borgere. Det kan med rette siges at de ikke bidrager på samme niveau til Staten Danmark, men jeg tror rent faktisk at de eksisterende håndværkere laver flere sorte penge end østarbejderne får udbetalt i løn tilsaammen. Det er et postulat naturligvis, men det er ikke ukendt at håndværkere igennem tiden har lavet mange mange mange sorte penge og stadig gør det.

Nu hvor der bliver fradrag for lønningerne, så vil det vise sig hvem der er bedst. Er det de arbejdsløse danske håndværkere eller er det østarbejderne der ansættes i DK virksomheder. Det bliver spændende at se.

Hvis man som håndværker vil foretrække arbejdsløshed og dagpenge frem for en lavere løn, så er det jo et valg man tager. Det at blive født i DK og være priviligeret i uddannelsesmæssigt øjemed er og vil aldrig blive det samme som en garanti for beskæftigelse. Og arbejdsmarkedets modeller står for fald i fremtiden, præcis ligesom Danmark er på røven.

Vi har i denne lille andedam der engang var så smuk, bevæget os hen i retning af et sort mosehul, og pilitkerne og dermed flertallet af vælgerne fatter stadig ikke en metet.

Vil man redde DK, så devaluerer man krónen med 20% i 3 år, så er den skid slået.

God sommer dag.

Køb ren argan olie her

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Hvis man som håndværker vil foretrække arbejdsløshed og dagpenge frem for en lavere løn, så er det jo et valg man tager.

Nemlig, havde faktisk et par stykke sidste år, der takkede ned tak i telefonen, da de ikke vil arbejde for 150,- i timen, de ville åbenbart hellere fortsætte som arbejdsløse, og søge videre efter job der gav min. 180,- i timen, som den ene tømrer som minimum ville have i timen.

Jeg endte da også op med at betale lidt mere i timen, for en murer da han ikke ville arbejde for samme løn som arbejdsmanden i firmaet får, men han har altså også været i firmaet i snart 5 år, og er ham der efter fyraften og i weekenderne selv tømrer bilerne for affald, og kører på trælasten mens resten kører hjem og holder fyraften, og i hvert fald ikke kunne drømme om at kører ud og tømme en trailer i deres fritid i weekenden, fordi den skulle tom til mandag morgen.

Det er efter min vurdering altså også værd at belønne, men det er de færreste faglærte lønmodtagere der viser denne glæde ved deres arbejde.


Af hensyn til sorte penge, så kommer de nok sådan lige dette til livs, og slet ikke med et fradrag på sølle 15.000,- om året... med var vist lidt OT...;)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En trådoprettelse på Amino kan føre til meget og mangfoldige svar. Ligefra forkælelse, adragsfrie lån, devaluering, sort arbejde m.m.

"Histrorisk" begyndte det vel med en Østaftale, og om denne skulle skærpes eller lempes ?

Den blev også indført i en travlt tid, også for håndværkere. men var også led i den globallisering, som Danmark er med i.

Omkring omkostningsstrukturen i Danmark er for høj eller ej afhænger vel også af hvilke briller der ser. Det er også her klart at arbedslønnen er et væsentlig parameter. Også for danske håndværkerfirmaer.

Men arbejdslønnen for den enkelte er også nødvendig, da denne også har nogle regninger og skulle betale.

Om der er ansatte der laver klamp ? Er vel også arbejdsgivers ansvar og også fagforbundene, som der jo ofte ikke skydes så meget på ?

Arbedsgiverne har også i flere år haft travlt med at overbyde hinanden i, af give højeste lønninger.

Flere fagforbund i Danmark har altid sat lønnen som det højeste mål, og skidt med tryghed i ansættelse.

Om Danmark er et godt eller skidt land, afhænger også af hvilke briller der ser. Vi ser jo også hvordan de øverste økonomiske eksperter kan være tordnede uenige.

Altså den "konklusion" man kommer  frem til, afhænger af ens politiske tilbørsforhold. Selv mener jeg vi har det "godt" i Danmark, dermed ikke sagt, at der er ting der kan gøres bedre, men jeg ser så sandelig også lande der har det meget værre end vi har det i Danmark. Og jeg synes det er godt vi i Danmark har et forholdsvis "humant syn på de svage". 

Herunder synes jeg også det er o.k. med østeuropæske arbejdere. nej det er virksomhederne der står bag, der skulle gøres noget ved, det er dem der "glemmer" og betale skat, afgifter m.m.

Har arbejdet et sted hvor folkene (polske) fik 37,50 kr. Bygherre betalte 260,- kr. i timen plus moms. ???

Ja mellemmanden (rumæner) fik resten for sin "ulejlighed".

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Jeg kan godt se det fra dit synspunkt, men danmark ville være bedere uden polske håndværkere, fordi det ville give flere jobs blandt danske firmaer. Flere danske jobs.

 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

@ tråd starter

Sørg for at have de bedste håndværkere, og kør med en egenkontrol, og jo det er skruen uden ende med de dalende priser. Indenfor IT branchen er det samme problematik, og der sælges Websider helt ned til 500kr, hvis jeg har kunder der påpeger dette overfor mig så sender jeg dem hellere videre, for min grænse går ved 3000kr, fremfor at sidde og slave for ingen ting.

Det med at holde på mine regler, med ikke at sælge ud for billigt har nu gjort at jeg får dyre opgaver ind som er meget mere udfordrende, og som giver meget mere reference kredit.

Så mit råd til dig er lever et første klasses arbejde hver gang sørg for at have flinke håndværkere, og kontroller deres arbejde hele tiden, uden at gå dine egne folk på nerverne. Og så skru op for service niveauet overfor kunderne.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Læser og læser og håber jeg bliver klogere :)

Min pris er heller ikk fast på mine medarbejdere.. mener som sagt at man skal have det man er værd, men jeg ved ikke hvor mange udgifter jeg har endnu..

Er der nogle forsikringer jeg skal være særligt opmærksom på..? Hvad med Dansk Byggeri ville du råde mig til at melde mig ind der eller er de byggepladser mine medarbejdere arbejder på omfattet af deres garanti ( naturligvis hvis de er medlem)

Det lyder som den helt rigtige mand du endte op med...Jeg tænker også meget på hvem jeg tager ind og ved egentlig ikke helt om en ufaglært maler eks. der har malet som bygningsmaler i 15 år er bedre end en uddannet med 2 års erfaring.. hvis de er lige dygtige skal de jo efter min mening have samme løn, men betyder det noget for jer entreprenører!? 

Nu er det ikke sådan at der tilfældig er en der har en forholdsvis nysynet kassevogn til salg ve!!? :)

God weekend

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

H∑nning:
Så mit råd til dig er lever et første klasses arbejde hver gang sørg for at have flinke håndværkere, og kontroller deres arbejde hele tiden, uden at gå dine egne folk på nerverne. Og så skru op for service niveauet overfor kunderne.

Ja det var og er også min tanke, da jeg startede dette op.. så vil jeg hellere koste lidt mere i timen, men det handler også om tryghed hos dem der arbejder for mig.. de skal være sikret timer, optimale arbejdsforhold, og en god tone.De skal være glade og smilene og ja self. leverer top kvali arbejde og service.

Tak for råd :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad betyder kunderne, der har fået lavet et godt stykke arbejde mening?

Hvad betyder det, at tømrermester Hansens kunder anbefaler hans arbejde i omgangskredsen, når han skal ud og give tilbud?

 

Hilsen Esben.

 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)