Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp... hvad gør man..?? Hvad ville I selv vælge...

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er enig i det Joachim siger. 

En tilføjelse kan være at i skal sørge for at køre på de psykologiske parametre, mht. at dansk arbejdskraft er bedre end udenlandsk, i har kun folk ansatte med dansk svendebrev osv. 

Det har måske ikke helt hold i virkeligheden, men grundlæggende tror jeg danskere har mere tillid til danske håndværkere end østeuropæiske. Derfor spil på følelser :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vente?  

Om det nu er en mulighed at skaffe arbejde til dine folk i sverige, så er det da værd at undersøge.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har jo nok ret :)

Ja, det var også derfor jeg oprettede en profil herinde for at finde sparring med andre iværksættere og nyopstartede virksomheder. Det er utrolig fedt at læse alle de forskellige inputs der er herinde.

Det skal man ihvertfald og var da heller aldrig startet op, hvis ikke jeg troede, at det ville blive en succes, men det er hårdt at være selvstændig og må indrømme at der er meget mere at se til end først forventet... er glad for at jeg har en god kæreste og en fantastisk vennekreds der hjælper mig med det ene og det andet.

tak for indlægget godnat

/ida

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man synes godt om at polske håndværkere i danmark, synes man også om arbejdsløsheden blandt danske håndværkere.

Inden for EL daget har de polske håndværkere (for det meste) store problemer, med love og regler, og lever et uhåndværksmæssigt stykke arbejde. Så alt hvad der hedder Polske Elektrikker burde ikke være i danmark, efter min mening!

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nu stikker jeg hånden ned i hvepsereden, men sådan er det jo en gang imellem og så må man få lidt tæsk og forhåbentlig gang i debatten :-)

NyIde:
Hvis man synes godt om at polske håndværkere i danmark, synes man også om arbejdsløsheden blandt danske håndværkere.

Svar til dit forsimplede udsagn: Ja, så syntes jeg godt om arbejdsløsheden blandt danske håndværkere! Jeg svarer selvfølgelig her lidt provokerende igen på dit udsagn, men det er nu en gang sådan at "andedammen" Danmark er blevet Global med alt hvad det indebærer. Jeg har faktisk rigtig mange i min omgangskreds der er håndværkere - nogle der har videreuddannet sig til maskinmestre/projektledere osv., men også flere der som elektriker, murer eller tømre klarer sig fint med denne "nye" konkurrence der er kommet fra f.eks. polske håndværkere. Præcis som nævnt længere oppe i tråden så var det samme udfordring der kom i IT-branchen (min egen branche) for år tilbage og vi er altså stadig en del danske webudviklere/programmøre tilbage. Så sent som for to dage siden var jeg til en fest, hvor man som man jo gør får spørgsmålet: "Hvad laver du så" Da jeg svarede: "Jeg har mit eget lille firma som webudviklere" fik jeg et nærmeste vantro blik og en responds: "Kan man stadig leve af det som dansker!?". :-) Ja, selvfølgelig kan man det og lige så vel som danske tømre og elektrikere selvfølgelig stadig kan leve af deres arbejde.

Personligt har jeg flere gange oplevet utrolig dårligt dansk håndværk og service som jeg, hvis jeg skal være lidt provokerende igen, ikke græder over er blevet arbejdsløse. Jeg har bestemt også oplevet top-professionelt dansk håndværk og dem ringer jeg til igen. Så Ida, du skal fuldstændig som andre kloge aminoer har skrevet: Ikke gå ind i kampen på pris, men kæmpe på bedre kvalitet, service og så tror jeg bestemt også man ikke skal være for "låst". Som skrevet at hvis der er godt arbejdede at få i Sverige så er det dem der er klar til at rykke, der klarer sig bedst - igen verden er blevet meget meget mindre. Til sidst så lyder det til at du har den helt rigtige indstilling til projektet og det er den du skal tage med ud til kunder og så kan det være at "billige polske håndværker" slet ikke er så stor en udfordring :-)

Det var lige hvad jeg kom til at tænke på ved at læse denne tråd :-)

  

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. May 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tror måske også det har meget med selvopfyldende profetier at gøre.. er jeg bange for de "billige" håndværkere så bliver det en udfordring for mig, men hvis jeg holder fast i min filosofi om dansk kvalitetshåndværk, og hverken går på kompromis med kvalitet og pris så får jeg forhåbentlig en fast kundegruppe, der vil tale godt om mig i branchen og dermed vækste på den måde.

Som det ser ud nu virker branchen til gerne at ville betale et sted mellem 240-260 eks moms for en håndværker med dansk svendebrev..men kan bare undrer mig over hvordan nogle vil gå for 150 ser det tit i div. annoncer.. men ja man må sætte tæring efter næring :)

Tak for dit indlæg

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

De polske håndværkere der gennem et stykke tid har været i gang med at sætte et hus her i nabolaget i stand gør ellers et rigtig flot stykke arbejde.

De arbejder til gengæld noget mere end de danske håndværkere, rydder pænt op efter sig selv og overholder aftaler om tidspunkter - Det kunne mange danske håndværkere lære noget af!

Så set fra min helt personlige vinkel, så virker nogle af de danske håndværkere  som nogle forkælede unger der piver over at have fået konkurrence..

No "Ja hvor er det dejligt med generalisering" - "fremmer forståelsen "

Ja danske håndværkere er nogle klamphuggere, snot forkælede.m.m.

Men de udenlandske håndværkere er gode, uddanner vores unge mennesker rundt på erhvervsskolerne, betaler skat og afgifter til Danmark. I det hele taget overholder allle love og regler og udviser socialt ansvar.

Men de danske IT firmaer er ligesom danske håndværkere snotforkælede, dyre, klamphuggre m.m.

De udenlandske IT folk fra Indonesien, Taiwan, Kina, Indien m.m. er de rette ligesom udenlandske håndværkere.

WinkNu tror jeg ikke det var lige det trådstartede efterlyste

Til trådstarter du er velkommen til at ringe til mig på tlf. 29 26 36 96, så kan jeg give dig lidt tips og trick, som nødvendigvis ikke vedkommer tråden og forummet.

God weekend.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:
Så set fra min helt personlige vinkel, så virker nogle af de danske håndværkere  som nogle forkælede unger der piver over at have fået konkurrence..

Vil give dig lidt ret her Anders.

Jeg havde en et forskellige tømrer svende ansat i 2010, og der er altså en grund til at de går arbejdsløse, netop fordi de i er særligt dygtige til deres fag, men også deres indstilling til bla. hvordan man opfører sig hos kunderne.

De blev hurtigt opsagt igen, og jeg valgte faktisk at beholde en ufaglært frem for de 5 forskellige udannede tømrer jeg havde ansat i den periode, og må nok erkende jeg måske hellere havde prøvet en udenlandsk håndværker af i den periode, de er ikke pivet over at arbejde lidt længere på pladsen, og ikke blege for at rydde op efter dem selv, bare fordi der er både tømrer lærlinge og arbejdsmand på pladsen også.

Jeg er slet ikke i tvivl om at flere at de arbejdsløse håndværkere, ikke er arbejdsløse uden grund men fordi de er valgt fra til fordel for dygtigere håndværkere.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Holm:
Personligt har jeg flere gange oplevet utrolig dårligt dansk håndværk og service som jeg, hvis jeg skal være lidt provokerende igen, ikke græder over er blevet arbejdsløse. Jeg har bestemt også oplevet top-professionelt dansk håndværk og dem ringer jeg til igen.

Det er netop her jeg er meget enige, en hel del af disse håndværkere der går arbejdsløse, er altså selv skyld i det, kunderne vælger jo netop ikke at bestille sådan en håndværker igen, mens de dygtigere håndværkere har nok at se til, pga. tilbagevendende kunder, samt reference kunder.

Der er en grund til at undertegnet også har besluttet IKKE at hyrer flere håndværker jeg ikke kender i forvejen, jeg er simpelthen ikke kommet mig over hvor ringe tømrersvende jeg fik prøvet sidste år, og derved besluttet hellere at sige nej til arbejde eller udskyde det til efteråret / vinteren 2011, frem for at tage mere arbejde ind, også mande op igen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk Multi Have Service:
Ja, jeg tror måske også det har meget med selvopfyldende profetier at gøre.. er jeg bange for de "billige" håndværkere så bliver det en udfordring for mig

Ja, man skal huske der normalt er sammenhæng mellem kvalitet og pris....;)


Dansk Multi Have Service:
men hvis jeg holder fast i min filosofi om dansk kvalitetshåndværk, og hverken går på kompromis med kvalitet og pris så får jeg forhåbentlig en fast kundegruppe, der vil tale godt om mig i branchen og dermed vækste på den måde

Ja, men du skal så også være sikker på at levere dette, ellers bliver det hurtigt modsat, så pas på med hvem du hyrer ind, og lyt efter kundernes tilbagemeldinger, der skal ikke meget negativ omtale til at det går den modsatte vej, også er der sjovt nok hovedsageligt negativ omtale der spredes, frem for positiv omtale, så det kommer ikke sådan lige af sig selv, der skal arbejdes meget for det.

Det er sjovt nok de fleste der vil udtale sig om firmaer kompetencer hvis de er utilfredse, men langt fra tilfælde blandt tilfredse kunder desværre, har jeg måtte erfare her efter gentage gange at opfodre kunder jeg ved er meget tilfredse og har smidt mange kunder denne vej efterfølgende, men at få dem til at skrive en online anmeldelse af vores tømrer virksomhed, som alle kan se er altså et væsentligt større arbejde, end at aflevere et stykke arbejde som kunderne er tilfredse med.

Dansk Multi Have Service:
Som det ser ud nu virker branchen til gerne at ville betale et sted mellem 240-260 eks moms for en håndværker med dansk svendebrev..men kan bare undrer mig over hvordan nogle vil gå for 150 ser det tit i div. annoncer.. men ja man må sætte tæring efter næring :)

Ja, det kommer jo helt an på hvilken virksomhed det er, og hvilket arbejde der skal udføres.

240-260,- i timen er ikke galt for en underentreprenør nej, men kan alligevel godt vise sig at være en dyr pris, da denne er timeløns afregnet arbejdet, og det meste arbejde udføres jo som fast tilbud, så er disse håndværkere til 240-260,- i timen, væsentligt langsommere til at udføre arbejdet end forventet, så kan man hurtigt miste mange penge alligevel, og så er 150,- i timen måske en mindre sats alligevel, der skal i hvert fald væsentligt flere timer til før det bliver underskuds forretning,  men kommer som sagt ud på hvilket arbejde der skal udføres, og ikke mindst om det udføres som fast tilbud, eller om det er timeløns afregnet arbejde at håndværkerne går på.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)