Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiekøb idag??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino´er.

Hvor kan jeg oprette mig, og købe aktier idag?

(Bemærk jeg er kun 17år. )

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marmut.

Så længe du er under 18 år kræves det, at dine forældre skriver under på oprettelses dokumenterne hos de forskellige udbydere at aktiehandelnettet.

Mht valg af en evt udbyder, så kan jeg foreslå www.nordnet.dk , de har relativt lave handelsomkostninger og du kan selv købe og sælge aktier online.

Men jeg vil anbefale dig, at slå koldt vand i blodet og bruge et års tid på at lære om aktiehandel og få en viden om hvad der påvirker aktierne op og ned m.m, inden du sætter dine penge i aktier.

Vh Tom

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Donbæk:

Men jeg vil anbefale dig, at slå koldt vand i blodet og bruge et års tid på at lære om aktiehandel og få en viden om hvad der påvirker aktierne op og ned m.m, inden du sætter dine penge i aktier.

Jep, private investorer tjener sjældent penge på aktiehandel (selvom der er nogen der er heldige).
Når det er sagt, mange unge lærer en masse ved at invester i aktier, fordi de synes det er spændende
og således får mere interesse i at følge med i økonomi, finansielle forhold mv. der når de ejer aktier,
og på den måde lærer ting, som er værdifulde senere i uddannelse og job.

Blot husk at købe for mere end du kan tåle at tabe.

Fra Vejle
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv forhørt mig rundt omkring, og jeg mener ikke at man kan købe og sælge aktier som umyndig. Du kan derimod få oprettet et depot, hvor dine forældre kan købe aktier for dig, som stadig står i dit navn og dit depot, og som du dermed kan tjekke via netbank - men at købe + sælge selv, det kan man vidst først som 18 årig.

Bedste hilsner,

Mathias

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Frydenborg Hansen:
Blot husk at købe for mere end du kan tåle at tabe.

Frisk råd ;o)

Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ingen tvivl om at rigtig mange, hvis ikke de fleste, taber penge i deres debut på aktiemarkederne, og specielt hvis man handler kortsigtet.

Man bør efter min mening starte yderst forsigtig og læse alt det man orker og følge med på aktiemarkederne i en lang periode. Denne fremgangsmåde kombineret med handler med fiktive penge, hvor man ikke lyver for sig selv, vil alt andet lige give en betydelig bedre start når man købe sine første aktier for egne penge.

 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

marmut16:
(Bemærk jeg er kun 17år. )

Hej!

Vil også anbefale dig at slå koldt vand i blodet! Nu hvor du er 17, så er der ikke længe til du bliver 18 og kan investere på egen hånd (uden dine forældres bemyndigelse)

Brug tiden fornuftigt på at holde dig ajour med hvad der sker rent økonomisk rundt omkring i verdenen! Læs eventuelt et par bøger om investering eller på nettet! Når du så bliver 18, er du væsentlig bedre rustet til at handle med aktier!

Alternativt kan du også starte med at deltage i nogle af de aktiespil der til tider er, hvor du kan investere for fiktive penge og teste dine evner, det er en rigtig god måde at starte på!

Held og lykke med investeringerne, må det gå dig vel! ;)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Frydenborg Hansen:

Blot husk at købe for mere end du kan tåle at tabe.


Jeg ville nok sige husk IKKE! at købe mere end du kan tåle at tabe.

Derfor blive jeg nok heller ikke nogensinde den store vinder i det game.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Jeg ville nok sige husk IKKE! at købe mere end du kan tåle at tabe.

Jep, det var naturligvis også det jeg mente, det må være gået lidt stærkt.

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)