Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engelsk grossist søges!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hejsa.

Jeg bor på Færøerne og jeg leger lidt med tanken at importere food og non-food fra England (div. frysevarer, mel, sukker, slik, konserves, bleer, shampoo osv.).

Færøerne er måske verdens dyreste land at bo i, bl.a. fordi man importere så mange varer fra Danmark og Norge, hvilket ikke er de billigste lande at importere fra.

Der sejler skibe fra Immingham til Færøerne, så det ville være optimalt at finde en grossist der lå forholdsvis tæt på, for spare på transportudgifterne.

Jeg har kigget lidt http://www.morrisandson.co.uk/ , men jeg har endnu ikke kontaktet dem. Er der nogen der har nogle erfaringer med dem?......eller kan I anbefale andre grossister, der har masser af varer og til fornuftige priser?

Jeg er ny i "faget" og ved derfor ikke det helt store endnu. Er der f.eks. nogle bestemte ting jeg skal være opmærksom på, hvis jeg ønsker at importere varer fra England.

På forhånd tak :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvebakke:
Er der f.eks. nogle bestemte ting jeg skal være opmærksom på, hvis jeg ønsker at importere varer fra England.

Har du tænk på at du formodenlig skal betale både told og moms. af varerne da færøerne ikke er medlem EU.

mvh

Ravn

Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn

Der skal nemlig både betales told og moms, men det skal der også hvis jeg f.eks. vælger at importere fra Danmark, så der er ingen forskel på det punkt.

Mvh

Tvebakke

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Men  Hvorfor er det lige at du tror du kan konkurere med de store på markedet?  Iøvrigt er du helt gal på den hvis du tro at færøerne er det dyreste land at bo I  ..... Du har åbenbart hverken været på Island eller i Norge. Færøske priser er da meget lig med københavner priser (lidt dyre end rasten af DK).

Mvh

Ravn

Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som jeg vil forsøge mig med, er en nethandel med fødevarer. Disse fødevarer kommer direkte fra England, hvilket sparer div. omkostninger der er forbundet med at have en fysisk butik.
Dertil er det også alment kendt, at de fleste butikker tager for meget for deres varer. Der er desværre ikke den store konkurrence på Færøerne.

Det betyder dog også at man skal vente på at få ens varer, og så er det spørgsmålet om forbrugerne kan acceptere det.

Mht. det dyreste land at bo i, så blev der lavet en undersøgelse for et stykke tiden siden, der fastslog at Færøerne var det dyreste land at bo i. Undersøgelsen viste også at fødevarer var 56% dyrere på Færøerne end i Danmark. Dette er ekstremt meget, når vi allerede ved at Danmark er et af verdens dyreste lande.
Jeg har selv boet i Danmark og jeg har også været en del i København, og Københavner priser er ikke lig med Færøske priser. Desværre. 

Nu er det dog ikke kun prisen på fødevarer der afgører om et land er dyrt at bo i. Man skal jo også kigge på skatteprocenten, lønniveau og offentlige ydelser (eller mangel på samme), og alt andet som der kan sættes en pris på.

Færøerne er desværre et skide dyrt land at bo i, men det samtiddig også et dejligt land at bo i. Det kunne dog blive endnu bedre. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvebakke:

 
Færøerne er desværre et skide dyrt land at bo i, men det samtiddig også et dejligt land at bo i. Det kunne dog blive endnu bedre. 

Ligefrem at kande det et land .... nogle meget små øer vil jeg nu betegne dem.  kender du ikke det danske ordsprog " kan du ikke lide lugten i begeriet .....

 

Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, du har nok ret i at det officielt ikke er et land og du har også ret i at det er nogle små øerne, men jeg vælger nu alligevel at bruge betegnelsen land.

"kan du ikke lide lugten i bageriet......" kan godt bruges i nogle sammenhænge, men generelt synes jeg at det er en forkert holdning at have. Hvorfor skal man absolut vælge imellem at acceptere eller at smutte? Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så kan man f.eks. anskaffe sig en wunderbaum.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)