Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver det mig duplicated content eller?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminofolk :)

På min hjemmeside, www.hornskovvindberg.dk har jeg på en række af undersiderne om fx inkasso og ydelser en menu i højre side som den loader fra den samme fil, menu_right. Mit spørgsmål er, at siden den jo gengiver det samme tekst på flere sider, giver det mig så duplicated content eller?

Er det noget jeg skal være nervøs for, og hvad kan jeg gøre for at undgå det?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du skriver lange nok tekster på dine sider, vil du kunne blive ramt at dobbelt indhold. Men lige de to sider der, skulle efter min mening ikke give dobbelt indhold. Jeg vil mene at de bare vil blive nedgraderet hvis man kan sige det sådan, på samme måde som fx footer og hovedmenuen også vil.

det kan være du lige skal læse lidt om det her: duplicated content

Men det jeg vil anbefale dig er at variere den tekst der står der ude, samt lave dem kortere og mere præcis. Så vil du have større muligheder og mindre risiko for DC.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Tak for dit svar. Så vil jeg da gerne bede om din konkrete vurdering. Ved siden: http://www.hornskovvindberg.dk/inkasso.php, er forholdet mellem menuen til højre og den øvrige tekst da godt nok til at det ikke givet et problem ifht. google, eller er det nødvendigt at ændre og gøre teksten mindre? Jeg er nemlig ret glad for ideen om menuen til højre idet den indeholder de vigtigste ting på siden, og (når jeg når lidt længere) vil indeholde en henvisning til den nyeste artikel.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening er det fint, det jeg dog snakker om er ikke menuen, for den vil ikke falde under det man kalder dobbelt indhold. Det jeg snakker om er de to tekster "Få dine penge nu" og "Har du en småsag" Som jeg ville variere, mest fordi en sides indhold/ tekst som minimum skal være 50% anderledes fra side til side. gerne mere oppe i nærheden af de 80-90%

Men holder du dig omkring de 50% så vil du efter min mening ligge lige på kanten, og ikke mindst have en side af dårlig kvalitet, forstået på den måde at sider hvor 50% eller mere er det samme som på andre sider er ikke noget værd og overflødige sider i mine øjne. Så det du skal stile efter er selvfølgelig så meget unikt som muligt pr side.

Du kan evt tage brug af Thomas Rosenstands DCFinder, det kan man bruge til at finde dobbelt indhold ud fra din interne linkstruktur.

En mindre anbefaling, erstat din flashmenu med en CSS og jQuery menu, du kan skabe nogenlunde det samme ved hjælp af css og jquery, og så gøre det langt mere søgemaskinevenligt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar igen kim :)

Jeg kan godt se at jeg måske har videregivet lidt forkerte oplysninger, eller ihvertfald forvirret lidt ved at sige "menu". Den tekst der står ude til højre med "få dine penge nu" og "har du en småsag", der fortæller om den gratis inkasso, inkasso, rykkersystemet (snart) og småsager - det er den jeg kaldte "menu". (Filen hedder "menu_right" når jeg arbejder i den, derfor :) Men den 80-90% grænse er godt at huske på.

Mht. den egentlige menu, så har vi pt. den flash menu du kan se, og så en bagvedliggende menu i html til søgemaskiner og andre der ikke har flash. Er det godt nok, eller er det andet endnu bedre?

Og andre gode råd, når du nu deler så rundhåndet ud? Jeg er stadig meget ny i det her, men vil meget gerne lære og blive bedre.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)