Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms som enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino folk, talnørder, selvstændige og ligesindede. Tak for en fed side.

Jeg er to skridt fra at trykke på knappen for at oprette et CVR-nummer, da jeg so bi-erhverv gerne vil være freelance fotograf.

Mit spørgsmål er så om jeg skal momsregistreres hvis min indkomst er under 50k om året, og hvilke fordele/ulemper der kan være ved at blive momsregistreret?

Mvh Jeppe Løvstrøm Frederiksen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Løvstrøm Frederiksen:

Mit spørgsmål er så om jeg skal momsregistreres hvis min indkomst er under 50k om året, og hvilke fordele/ulemper der kan være ved at blive momsregistreret?

 

Hej Jeppe

Det handler ikke om din indkomst, men om din omsætning pr. år. Omsætter du for 50.000 kr eller mere pr. år skal du moms reg.

Mvh

Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke momsregistreres hvis dit salg udgør mindre end 50.000 kr. årligt.  Fordelen ved at foretage en frivillig momsregistrering er, at du kan trække momsen fra det udstyr du køber. Køber du rigtig meget, kan det have sine fordele

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du primært sælger til erhvervlivet er det typisk en fordel og nogle gange et krav fra kunderne at være momsregistreret. Hvis du primært sælger til private, kan det give dig en fordel ikke at være momsregistreret (forudsat at de tjener mere end du investerer i udstyr).

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Jeg kan lige tilføje følgende:

Du skal momsregistreres i det øjeblik du forventer at din omsætning overstiger 50.000 kr. i en 12-måneders periode. Og altså ikke først, når du kommer op over 50.000 kr.

Husk endvidere, at det er din omsætning i en 12-måneders periode, og ikke bare fx i år. Dvs. hvis du starter din virksomhed den 1. juni, så er det 12 måneder fra denne dato og ikke bare til den 31. december.

Susan :o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan tillige pointere, at dersom du lader dig frivilligt registreret, da binder momsregistreringen i 2 på hinanden efterfølgende kalenderår. Du kan selvsagt ikke afmelde dig førend der er gået 2 kalenderår. Det kan derfor have fordele at lade sig registrere i december. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)