Du anvender allerede et regnskabsprogram, eller er stadig i fasen med at afprøve de forskellige regnskabsprogrammer, der er på markedet – men hvilke ting har du haft lyst til at ændre eller føler du har manglet i de eksisterende regnskabsprogrammer? Når jeg spørger, er det fordi, vi gerne vil udvikle regnskabsprogrammet Billy’s Billing i en retning, som gavner flest mulige iværksættere. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få inputs fra dig. Således kan vi alle få et regnskabsprogram, som har de regnskabsmæssige funktioner, som er ideelt for dig som iværksætter. Hvad får du ud af det? Du får måske din vilje og så er vi to vindere, der går fra bordet: Du får et regnskabsprogram, som du vil have det, vi får en ny kunde. Det er da en meget god deal for os alle. Jeg skal være hurtig til at nævne – vi prøver ikke at lave et regnskabsprogram, som kan alt og passer til alle. Vi er indstillet på at vælge kunder fra, som ikke passer til os, sådan så de brugere vi har, kan beholde et regnskabsprogram, som forbliver brugervenligt, enkelt og let at anvende for dem. Derfor kan jeg heller ikke love, at alle inputs bliver implementeret. Dog vil jeg naturligvis kommentere alle indlæg og være en aktiv spiller i debatten. Jo flere inputs, du kommer med, jo bedre – kom gerne med argumenter, hvorfor funktionen er vigtig for dig, så kan jeg lettere vurdere, hvorfor den er vigtig at implementere i vores regnskabsprogram. Når jeg nu har dig, kunne jeg også godt tænke mig, at høre dig, der allerede er bruger af et andet regnskabsprogram, hvad der skal til for at få dig til at skifte dit regnskabsprogram ud? |
Jeg meldte faktisk interesse ret tidligt, men på det tidspunkt var der en del usikkerhed om programmet og dets prøveperiode.
Jeg var langt med andre, og traf så valg uden om jer. Jeg synes bedre om programmer som giver så lang prøveperiode som muligt - det er en klar kundefordel.
Her er winfinans fint med, med ganske mange fri posteringer - og summasummarum var fint med, men er mindre godt med nu, hvor man max har 45 dage.
Jeres problem synes jeg er, at man kan prøve og teste som demo virksomhed, men vil man f.eks fakturere osv i eget navn, skal der købes. Det gør det sværere at teste i real life - jeg vil ikke teste i en demo
En anden lille fjollet ting - og det er jo smagssag - men "Billy's billing" helt ærligt - Summasummarum kan være slemt nok men er kendt - mod mere seriøse navne som f.eks. winfinans - Economic eller hvad de hedder. Jeg synes Billy's billing er et ret "fjumset" navn på et seriøst bogførings/regnskabs program når nu I skal starte op
Hvad vil jeg det skal kunne?
- Let kassekladde føring ud fra en dækkende standard konto plan
- let at ændre konto plan
- gerne moms koder indlagt både for køb/salgs moms OG hotel og repræsentations moms (3 satser) fra start
- responsive kassekladde der reagere med spørgsmål hvis en postering virker forkert, og naturligvis nægter bogføring hvis ikke kladden balancerer
- Let simulering med resultat af kladden - meget gerne faktisk en, som ikke bare viser bogføringen på respektive konti/moms - men som også viser samlet resultat efter evt. bogføring. De fleste kan kun det når der trykkes bogfør, og løbet er kørt
- Mulighed for at vise regnskab fordelt på sager - så alle konteringer kan tillægges en bestemt sag, hvor resultat så kan sær vises i regnskab
- God automatisk sikkerhedskopiering til eksternt medie (cloud/dropbox - you name it)
- Regnskabs opstilling der kan anvendes direkte (som summa - modsat f.eks winfinans, der godt viser resultat korrekt, men fastholder bogføringens omvendte -/+ så indtægter vises med minus)
Jeg er ikke gammel i bogføringsgamet, så det er bare et pip fra en ny bruger
vh John