Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde langt væk hjemmefra

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Dette har som sådan ikke noget med "virksomhedsopstart" at gøre, men jeg har på fornemmelsen at der sidder nogle persioner herinde på amino som godt kan svare på spørgsmålet.

Sagen er den, at jeg muligvis får drømmejobbet. Dog ligger dette ca. 120km væk fra nuværende bopæl. Jeg står desværre i den situation, at der ikke er muligt at sælge min bolig, uden et større tab, og må derfor pendle frem og tilbage. Dette tager 3,5 time med offentlige transportmidler, og ca. 1,5 time med bil.

Min idé var så at overnatte eks. 3 nætter dernede i noget bed and breakfast. Er der mulighed for at trække denne udgift fra i skat ?? eller findes der andre muligheder ???

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tillykke med jobbet!! :)

Ring til Skat i morgen, det kan de svare dig på.

Men sidste jeg hørte noget om det med at trække mad/overnatning fra, så skulle man være momsregistreret, men pas. Jeg er virkelig i tvivl.

mvh.

Mejner Therkildsen

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Stort tillykke med dit drømmejob!

Jeg kan desværre ikke svare på skatte-spørgsmålet.

Men kunne det ikke være en mulighed, at udleje din egen bolig - og så leje en bolig tæt på, hvor dit drømmejob er placeret?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med jobbet.

Du skal kigge i reglerne for "dobbelt husførelse". Kodeordet er at:

  • stillingen skal være midlertidig

Som jeg læser det, så er der tale om at du får en fast stilling og ikke en midlertidig arbejdsplads. Det eneste du derfor kan hente er fradrag fra befordring.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Odense Bed and Breakfast Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sten

Også tillykke herfra. Du bliver nok nød til at forhøre dig lidt blandt de lokale udlejere. Det er nemlig ikke alle værter, som er interesseret i kunder, som skal have lange ophold (de kan bl.a. få "ejerfornemmelser" og kræve store rabatter). Jeg er medejer af Odense Bed and Breakfast og ved der er flere af mine kollegaer, som hellere vil have mange små kunder end få store. Jeg håber dog for dig, at du finder en fornuftig løsning.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I min søgen efter lejlighed i Aarhus, har jeg lagt mærke til at mange søgere pendlere. Det er altså muligt at få sig et billigt værelse som kun må/kan benyttes i hverdagene - det kunne være en mulighed for dig. Et sådant værelse i Århus koster ca. 2000 kr/md.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv i 2008 og 2010 fået fradrag for kost og logi (der dog pr. 1 jan 2010 loft på 50.000 pr. år.). Det springende punkt er om du har 'langt nok' og arbejdspladsen er 'midlertidlig' under alle omstændigheder bør du indhente et bindende svar fra SKAT.

EDIT: SÅ lige det ikke drejede sig om en midlertidlig arbejdsplads, hvilket udelukker dette fradrag.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)