Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop: ønsker det forkromede overblik!

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Maardt:

Hej lvr !

Dejligt med feedback. Jeg har lige været OFF pga min internetforbindelse - ude på landet, men jeg forstår godt de 2 ting hvad du skriver. Jeg har lige nu forbindelse via mobilt bredbaand (en usb stick) og det er meget langsomt.

1) Jeg har med vilje IKKE farvet links ude til venstre, men når du fører musen hen over links i den venstre menu, kører der så ikke en blå bjælke med, eller forventer du at et link altid er blåt eller markeret på en eller anden måde, så du kan se, at det er et link ?

2) Jeg har rettet i forhold til dine kommentarer:

bedste-webshop-shopping-cart-program.shtml

Hvad siger du nu?

Michael

Jeg siger godt...:-)

Mht. links'ene, så mener jeg de tekster du har linket til en anden side med en anden tekst på. Klikker jeg på en af dem og derefter tilbage, så er linket næsten usynligt.

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Maardt:

Ivr:
hvordan man griber en opbygning og implementering af en webshop an, med de programmer/værktøjer du erfaringsmæssigt synes bedst om. Altså en slags A-Z/Sådan her gør du/Webshops for dummies....:-)

En webshop for dummies! Jeg er i den forbindelse ikke kommet meget længere end dig selv, jeg har bare en ide ... og har lidt erfaring med at drive et firma, hjemmesider osv.

Mon ikke der findes et hæfte, der hedder "Webshops for dummies". Jeg googlede det og fik http://www.eksperten.dk/spm/813503

Hilsen Michael

Yep, det kan være jeg laver en selv. Når jeg engang mener jeg er en haj til det...

Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

har fattet det nu, jeg måtte lige prøve med IE, en anden browser end Firefox. Jeg ved godt, hvad det handler om, tror jeg ;-)

tusind tak

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Maardt:

har fattet det nu, jeg måtte lige prøve med IE, en anden browser end Firefox. Jeg ved godt, hvad det handler om, tror jeg ;-)

tusind tak

Selv tak...

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kæmper stadig med det forkromede overblik over webshops og er nu kommet i tanke om et til spørgsmål som jeg kunne tænke mig at vide hvordan forholder sig.

Det går sådan her:
Vil det være fornuftigt, at udbyde en pris på at lave en webshop til en kunde ved at sige, at arbejdet med at lave webshoppen koster f.eks. 6500 kroner og derefter en fast månedspris på f.eks. 1500 kroner?

Vil det ikke konflikte med hvis personens webshop er så populær, at den faste månedspris pludselig er mindre end procenterne til salg af varene? Eller er der webshops hvor man ikke er underlagt en propertionel udgift? 

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivr:

Vil det være fornuftigt, at udbyde en pris på at lave en webshop til en kunde ved at sige, at arbejdet med at lave webshoppen koster f.eks. 6500 kroner og derefter en fast månedspris på f.eks. 1500 kroner?

Vil det ikke konflikte med hvis personens webshop er så populær, at den faste månedspris pludselig er mindre end procenterne til salg af varene? Eller er der webshops hvor man ikke er underlagt en propertionel udgift? 

Er ikke 100 på at jeg forstår helt hvad dit spørgsmål går på - det er også blevet lidt sent - men emnet interesserer mig , så here we go...

Delspørgsmål 1:

Det er for mig at se fuldstændig afhængigt af løsningsindholdet. Du kunne jo lige så godt spørge om det ville være fornuftigt som tandlæge at tage 6500 kr - de fleste vil nok spørge "....men for hvad?". Varen skal stå mål med prisen - ville du f.eks. bygge det nye amazon.com for 6.500 eller opsætte en 5 minutters wordpress installation for for 6.500? 

Delspørgsmål 2:

Der findes begge slags platforme - med og unde %er og / eller fast mdtl ydelse. De fleste shops kræverer en månedlig udgift - selv en open source løsning kræver et hosting gebyr. Herudover skal man altid tillæge betalingsgateway (payment gateway) abonnement som ligger ml. 100 og 300 kr typisk alt efter hvilke korttyper du ønsker at modtage betaling på.

Ditto er et månedligt gebyr i reglen tilfældet med SaaS (Software as a Service) / cloud platforme som du 'lejer' per måned. Begge modeller har fordele og ulemper - og de knytter sig for det meste til leverandøren. Hvor pålidelig er deres service. hvor godt kan de supportere og hvor godt/dårligt er deres produkt. Der er dog også som du er inde kombi løsninger hvor der også opkræves en % sats af et salg efter en nærmere specificeret værdistruktur - og så er der rene performance løsninger hvor du kun betaler % del af salg.  

Alt det her er forbandet svært at have overblik på hvis man er ny indenfor faget og eks. gerne vil online med en webshopløsning. Det er umuligt at få overblik over muligheder og priser. Selv for gamle rotter i faget er det svært at bevare noget der minder om et overblik.

Jeg arbejder faktisk på en løsning der har til hensigt at gøre op med dette - den hedder webshop-priser.dk. Som navnet antyder vil man her kunne danne sig et reelt overblik og finde den løsning der passer bedst til ens behov og pengepung.

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har på onlineguides netop publiceret en guide med 6 gode råd til dig der vil starte en internetbutik, den kan læses her: http://www.onlineguides.dk/6-rad-til-dig-der-vil-starte-internetbutik.htm 

Det er en kort guide med nogle gode råd man som minimum bør tage højde for, både i forbindelse med fastsættelse af sin målgruppe, seo og hvilken platform det hele skal opsættes på.

Dbh Peter.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)