Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører man en forskudsbetaling - gerne i summa

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi modtager en forskudsbetaling, på f.eks 300.000 kr. Denne går ind i banken. Det er en forskudsbetaling på et projekt - og kun hvis projektet slet ikke kan afleveres, kan den rent faktisk skulle betales retur

Derved må forskudsbetalingen vel skulle krediteres under kortfristet gæld (650xx i summa f.eks) og debiteres bank.

Det gør jo bare, at den ikke kommer ind som omsætning - og det skal den jo - og derved kan jeg jo heller ikke bogføre momsen (forskud betales inkl. moms) som jeg skal.

Jeg føler derfor, at der er brug for både en omsætningskonto som burde krediteres - en bank der skal debiteres OG en kortfristet gældskonto i status og det er jo tre konti - hvilket betyder der mangler en til modpostering

På en eller anden måde kan jeg ikke se hvordan den kommer i alle tre konti - jeg mangler en fjerde for modpostering af den kortfristede gæld (eller banken)?

Det er givet mig der er gået lidt i sort, så jeg håber nogen kan løse den.

Hvor har jeg været taknemmelig for at der er nogen herinde - med forstand på den slags, som bruger tid på at hjælpe iværksættere i gang - så en gang til - TAK

vh

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det være sådan, at det slet ikke skal være omsætning når det er et forskud - og derfor ved modtagelsen:

Debet bank og kredit gæld (65xxx i summa) og så sikre at den kredit kortfristet gæld konto er vist med moms - så moms beregningen kommer der - 

OG ved frigivelse - debet kortfristet gæld og kredit omsætning - men hvad så med momsen - den er jo allerede beregnet - bliver der ikke noget dobbelt der - eller krediterer jeg bare omsætning på en konto uden moms, da beløbet som står i gælden jo også automatisk er renset for moms?Undskyld jeg svarer mig selv, men det var for at få problemet lidt mere klart MÅSKE

tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal bruge forsigtighedsprincippet.

Tag et tab, når det truer, og en indtægt når den er sikker.

Debet Bank/Kredit gæld...Du kan godt trække momsen.

Når projektet realiseres kredit oms./Debet Gæld...Uden moms!

MvH

Peter

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Tag et tab, når det truer, og en indtægt når den er sikker.

Debet Bank/Kredit gæld...Du kan godt trække momsen.

Når projektet realiseres kredit oms./Debet Gæld...Uden moms!

MvH

Peter

tusind tak Peter - du er en stor hjælp for mange ser jeg - og for mig. Det var så som jeg mente - jeg er glad også for bekræftelse af man kan trække momsen ved debet på en gældspost - og så køre den i omsætning uden moms når beløbet er 100% frit.

TAK

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)