Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Saldi - har jeg gjort det rigtigt?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Biograf Shoppen Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige startet med mit firma og det bogføring giver mig grå hår! :D

Er dette gjort rigtigt?

http://www.coool.dk/bogf.png

7650 = Webhosting mv

55100 = varebeholdning

7000 = kontor artikler

50900 = Driftmiddelsaldo primo

66200 = Købsmoms

7950 = Reg kasse difference

62200 = indskudt kontant i virksomheden

Er jeg helt i hampen her eller er det ok? 

 

Mvh Sonny W Jensen
Biograf Shoppen Tilbehør til hjemmebiograf

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sonny

Jeg har lige kigget på dit link og jeg har lige følgende kommentarer:

Allerførst: Flot at du har kastet dig ud i bogføringens store verden :o) Jeg går ud fra, at du er momsregistreret (det er ihvertfald det, som jeg skriver mine kommentarer ud fra).

Posten vedr. Vistaprint = her er debetposten forkert. Du har brugt banken både i debet og kredit. Du skal i debet bruge en konto for markedsføringsudgifter eller hvad udgiften nu vedrører.

De 3 posteringer "Faktura nr. 1" osv. = er det indbetalinger fra nogle af dine kunder? Hvis det er, er posten okay. (Hvis du har mulighed for at bruge debitormodul i dit økonomisystem, så vil det dog gøre dit overblik over tilgodehavende debitorer lettere.)

Jeg forstår ikke posten Opbevaring, som du bogfører på konto 50900 Driftsmiddelsaldo primo ... hvad vedrører det?

Nu kender jeg ikke Saldi, men jeg kan næsten regne ud, at den yderste kolonne "u/m" nok betyder uden moms :o) Hvis det er korrekt, så har jeg følgende kommentarer:

Indskud Sonny = her kan du ikke trække moms fra (fritaget moms)

CBB mobil = her kan du trække moms fra (indgående moms)

One.com = her kan du trække moms fra (indgående moms)

Sonny køb varelager = her kan du trække moms fra (indgående moms)

Vistaprint = her skal du trække moms fra (+ konteringen skal rettes ... se ovenfor) (indgående moms)

Faktura 1-3 = her skal du trække moms fra (udgående moms)

 

Håber, at det er til hjælp. Hvis du er i tvivl om mere, er du meget velkommen til at skrive igen :o)

Susan :o)

 

 

 

 

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 113
Fra  Biograf Shoppen Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Susan Vestergaard:
Allerførst: Flot at du har kastet dig ud i bogføringens store verden :o) Jeg går ud fra, at du er momsregistreret (det er ihvertfald det, som jeg skriver mine kommentarer ud fra).

Jo tak ja det er jeg

Susan Vestergaard:
Posten vedr. Vistaprint = her er debetposten forkert. Du har brugt banken både i debet og kredit. Du skal i debet bruge en konto for markedsføringsudgifter eller hvad udgiften nu vedrører.

Ja der har jeg lige snorket lidt.. Embarrassed

Susan Vestergaard:
De 3 posteringer "Faktura nr. 1" osv. = er det indbetalinger fra nogle af dine kunder? Hvis det er, er posten okay. (Hvis du har mulighed for at bruge debitormodul i dit økonomisystem, så vil det dog gøre dit overblik over tilgodehavende debitorer lettere.)

Har faktura modul i min webshop, derfor bruger jeg det..

Susan Vestergaard:
Jeg forstår ikke posten Opbevaring, som du bogfører på konto 50900 Driftsmiddelsaldo primo ... hvad vedrører det?

Det er også en dårlig beskrivelse, men det er en kasse til at have nogle ting i..

Susan Vestergaard:
Sonny køb varelager = her kan du trække moms fra (indgående moms)
disse er nogle ting jeg har købt af migselv, med en dags dato kvittering, så er de vel moms fri?

Susan Vestergaard:
One.com = her kan du trække moms fra (indgående moms)
står på fakturaen at den er fritaget for moms ifg eu direktiv et eller andet.. :) så den kan jeg ikke trække fra?

Mvh Sonny W Jensen
Biograf Shoppen Tilbehør til hjemmebiograf

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Sonny :o)

Sonny Wolf Jensen:

Susan Vestergaard:
De 3 posteringer "Faktura nr. 1" osv. = er det indbetalinger fra nogle af dine kunder? Hvis det er, er posten okay. (Hvis du har mulighed for at bruge debitormodul i dit økonomisystem, så vil det dog gøre dit overblik over tilgodehavende debitorer lettere.)

Har faktura modul i min webshop, derfor bruger jeg det..

Hvis du bruger fakturamodul i din webshop, så er disse 3 poster ført uden moms. Er det salg til Danmark? For så skal der moms på.

Susan Vestergaard:
Sonny køb varelager = her kan du trække moms fra (indgående moms)
disse er nogle ting jeg har købt af migselv, med en dags dato kvittering, så er de vel moms fri?

Yep, korrekt.

Susan Vestergaard:
One.com = her kan du trække moms fra (indgående moms)
står på fakturaen at den er fritaget for moms ifg eu direktiv et eller andet.. :) så den kan jeg ikke trække fra?

Det er godt nok spøjst. Jeg bruger selv one.com, og min danske faktura fra one.com er fuldstændig splittet op med moms osv., og der står intet om at den er fritaget? Hmm ... tror jeg skal prøve at grave i det :o)

Susan :o)

 

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)