Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorat, donation, bidrag?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har længe set kampagner mod usikker sex, og husk kondom osv.

Jeg har haft tanken om at lave en hjemmeside, hvor der udelukkende informeres om kønssygdomme.
Idéen er, at i stedet for at gå rundt og tro at det går væk af sig selv, så kan man ved hjælp af hjemmesiden finde ud af, om det rent faktisk er en sygdom. Finder man ud af, at man har en bestemt sygdom, så søger man selvfølgelig til lægen.

Hjemmesiden skal drives ved hjælp af folk og virksomheder, der støtter op om kampen mod kønssygdomme.

Mit spørgsmål er bare - de indtægter jeg får i den forbindelse, kaldes det for sponsorpenge, donation, bidrag eller ..?

Indtægterne går udelukkende til at holde hjemmesiden kørende.

Tak :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg tror man vil kalde det sponsorkapital. Men det afhænger af, om de der betaler penge, får noget igen (typisk i form af markedføring, f.eks. på siden)

At bruge denne form kan være effektivt, da virksomhederne får en chance for at styrke en god sag samtidig med at de får vist deres navn.

Mange hilsner og god vind,

Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Hougaard:
At bruge denne form kan være effektivt, da virksomhederne får en chance for at styrke en god sag samtidig med at de får vist deres navn.

Ligesom det er det, der skal til for at virksomhederne kan trække beløbet fra i skat.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Hougaard:
Jeg tror man vil kalde det sponsorkapital. Men det afhænger af, om de der betaler penge, får noget igen (typisk i form af markedføring, f.eks. på siden)

Tak for svaret. Ja virksomhederne styrker både sagen + får en annonce eller noget andet markedsføring på hjemmesiden.
Skal jeg som ejer af hjemmesiden, betale b-skat af de penge jeg indtjener på reklamer?

Mange hilsner

Kasper

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det er jeg ret overbesvist om, at du skal, men få for en sikkerheds skyld en fagmand ind over den del.

Mange hilsner,

Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasperkoeppen:
Skal jeg som ejer af hjemmesiden, betale b-skat af de penge jeg indtjener på reklamer?

Du skal betale skat af dit overskud ved at drive hjemmesiden. Nok får du nogle indkomster fra reklamer - men du har også nogle udgifter ved at drive siden. Disse kan trækkes fra indkomsten.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Du bør stifte en forening til at eje og drive hjemmesiden.
På den måde vil du undgå at blive personligt skattepligtig.
Selvfølgelig betyder det også, at du kommer til at dele ansvaret for sidens og foreningens drift med nogle andre - man skal nemlig være flere om at stifte en forening.

Hvis du har en forestilling om, at du på et tidspunkt skal trække penge ud af hjemmesiden (men det lyder det jo ikke til), kan forenignen evt ansætte dig til at løse en webmasteropgave.
Din løn for dette arbejde vil så være skattepligtig uanset om du får den via et lønsystem eller via en faktura.

God arbejdslyst.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)