Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har SKAT slået hovdet!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Korrigerer mig, hvis jeg læser trådstarters indlæg forkert..

Bortset fra han startede virksomheden i september måned 2009 og kun således kun havde 4 måneder i 2009 læser vi nok den samme tekst. Forskellen er vores indgangsvinkel. Du argumenterer ud for en holdning og jeg argumenterer ud fra de skatteretlige regler, hvor der nemt accepteres 2-3 år unden indkomst, før SKAT griber ind.

Om det er rimeligt eller ej, ud fra et skatteretligt synspunkt, at underkende skattefradraget er der ingen som kan sige med de oplysninger, som Højborg har givet. Der mangler vi eksempelvis de informationer, som Peter nævner tidligere i tråden og hele forklaringen på hvorfor der ingen indkomst har været.

/Henrik

Ja, du har du naturligvis ret i. Det var vist mine fordomme, der satte mit blodtryk i vejret...Synes bl.a. også jeg ser så mange selvudnævnte coach´s, der måske have burde startet med at coache dem selv!

Men lad os håbe Henrik får en tålelig udgang på hans sag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Højborg: MD:

Fedt med alle indslagene - men de personlige holdninger mht. Forløbet og gæt på mine holdninger til at være ivæksætter, kan jeg ikke bruge til noget i den her sammenhæng, den debat kan vi tage i et andet forum ;-)

Beklager. Men synes jo selv du lægger tonen an i din overskrift "Har SKAT slået hovedet". Synes bare at rigtige mange har en forkvaklet holdning til at staten (=os alle sammen) skal dække alt af.

Men held og lykke med dit projekt, som jeg naturligvis håber du får succes med.

dbh.

Brian

Fra Valby
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er sgu ok Brian.

Jeg kan så tilføje at jeg har brugt to fulde år ca. 1000 timer, om aftenen, hvor kravet var at vi selv var i terapi for at få alle vores overbevisninger og fordomme frem i lyset, det her var ved siden af mit 8 timers dagjob, på at blive coach. De fleste "seriøse" coaches har 120 timer bag sig :-/
Fra Valby
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak :-)

Overskriften skulle jo gerne fange, og jeg var også negativ da jeg skrev det.

Med udgangspunkt i at jeg også fra start var blevet informerede om at der kunne gå 2-3 år hvor man forsøgte seriøst at få en indtægt... Og så holde det ikke alligevel!!!
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

SKAT har, som jeg opfatter det, fulgt den almindelige praksis på området, hvilket klart fremgår af denne vejledning.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530&newwindow=true

Imidlertid er der en mulighed for at "gemme" de afholdte omkostninger, således de kan give fradrag, hvis din virksomhed skulle give overskud indenfor en overskuelig fremtid. Dette kræver formentlig accept fra SKAT, hvor det fradragsberettigede beløb kan opgøres sikkert.

Tonny

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)