Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af summasumarum - kan man virkeligt kun modpostere på bank og kasse??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man virkeligt ikke på nogen måde selv vælge hvilken konto i debet der skal modposteres mod, hvis man laver en kontering i kredit - og omvendt?

F.eks - kan man ikke postere en faktura som kredit omsætning og debet tilgodehavende fra kunder - indtil den er betalt - i EN operation - eller kræver det to linjer hver gang - først kredit omsætning og så modposteringen TOM - og så ny linje - debet tilgodehavende - og modpostering TOM

Det synes lidt bøvlet med to linjer for alle posteringer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke helt  med  på  om  vi  går  fejl  af hinanden

det  med at du  vil  have  bogført  en  faktura  INDTIL  den  bliver  betalt???   Jamen  det  klares  jo  fyldest  gørende  fuldt og  endeligt  hvis  du   opretter  fakturaen   henne  på  BILAGS-ikonen  og  ikke  i  kassekladden.    Når du  danner   fakturaen  på  BILAG   så bliver   den  jo henført  til  samlekontoen  56100   Ubetalte fakturaer  debitorer.  og  helt  konkret  bliver  den  opført  på  debitorkontoen  for  den   konkrete  debitor

NÅR du så  får pengene  hjem  -  så  kan  der da  i høj grad  bogføres   på  eeen linie  idet  du i kassekladden   vælger  den  faktura  som  det handler  om   -  programmet   sætter  beløbet  på   i  kreditsiden   -  og  du  vælger  så   f.eks.   banken  som  modkonto  på  samme  linie   efterfølgende  (eller  kassen   hvis  du  har  fået  pengene  i  hånden).

Hvis  jeg  har  misforstået  dig  må  du  lige  reagere   og så  må  vi   jo  se  på  den  igen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

vi går ikke egentligt fejl, for jeg er med på at man kan oprette en faktura i stedet for at gøre det direkte i kassekladen - men hvis man kunne bogøre både kredit og debet på en linie, så kunne man jo i en linje føre faktura i oms og i tilgodehavende i kassekladden - eller

man har betalt diæter for en udlandsrejse - og beløbet bliver ikke udbetalt men overført til ejers konto for kontant indskud i virksomheden - så skal man - som jeg ser det

Først lave EN linje med diæt 5000 kr debet skattefrie diæter konto 4865 - og modkonto blank - da der ikke udbetales og ændres i bank/kasse

Dernæst ny linie med Privat kontant indskud virkomhed" (eller lign navn) konto 62200 samme 5000 kr = to linjer - hvor man i winfinans fører det i en og samme linje - 5000 kr og vælger i samme linie debet og kredit konto

Det var bare en af de gange, hvor bank/kasse  ikke er modposten og hvor jeg synes 2 linjer er lidt tidskrævende - omend jo til at leve med - hvis det er sådan for at undgå fejl

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

har  sendt  dig  et  svar  på  den  direkte  linie   men  for  øvrige  læsere  af  tråden  så   løses  dit   problem  med  adgangen  til  at  lave  det  på  eeen linie  (diætproblemet)   ved  at

man  får  tilføjet  de  ønskede  konti  som  AFSTEMNINGSKONTI  på  lige fod   med bank kasse og  giro.

Sker  op   Egenskaber  for regnskab   som  findes  under  FILER  og  så  næstsidste  linie i  det rullegardin.  Her  tilføjes  de  ønskede  konti  på fanen   FASTE KONTI

så  har  du  muligheden   for  at  lave  det  hele  på   eeen  linie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep jeg havde faktisk selv fundet den mulighed under egenskaber - og det er bestemt ikke så dumt - måske lettere hvis man havde et rullegardin med alle konti at vælge fra, men det er sikkert i praksis ikke så vældig mange man har behov for så tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)