Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hex farve konverteres ikke rigtigt til RGB eller CMYK

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

- Og det er lige præcis DERFOR jeg gang på gang prædiker over for logo-designere, web-grafikkere m.m. at det altså ikke duer at lave logoer og layouts i RGB-farver, hvis det er noget der skal trykkes. For man kan hurtigt ende med at få lavet noget til kunden, som kunden så efterfølgende aldrig vil kunne få trykt i de korrekte farver - også selvom det ser pænt ud på deres hjemmeside.

Lav hellere tingene fra starten af i CMYK - derfra kan man altid konvertere til matchende RGB-værdier. Den anden vej giver altid nogle udfordringer der ikke altid er nogen optimal løsning på.

/Jesper

Jeg prøver også alt hvad jeg kan for at "opdrage", for jeg møder også ustandseligt alt muligt Photoshop-arbejde, der bestemt ikke er egnet til storprint. Men prøver jo naturligvis at hjælpe kunderne, og på den måde jo også at blive klogere på tingene. Hvilket du, Jesper, har været meget medvirkende til med dine absolutte kompetente og ikke mindst tålmodige svar. Jeg bøjer mig i gruset...Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

 for selv vil Photoshop prøve at "redde" farvespektrummet ved at lave en matematisk CMYK-simulering fordi farven er ude af det teknisk opnåelige farverum.


Arbejder så i Illustrator CS5, men formoder det samme gør sig gældende?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeps - det er helt ligemeget om det er Photoshop, Illustrator, Corel Draw

- Eller om du sidder med 4 bøtter maling (Cyan, Magenta, Gul og Sort) og 3 kulørte lommelygter (Rød, Grøn og Blå) - Du vil kunne lave nogle flotte kraftige farver med dine lommelygter, som du aldrig vil kunne få blandet dig frem til uanset hvor meget maling du bruger fra de 4 bøtter Geeked.

/Jesper

(Tak for din pæne kommentar omkring mit andet indlæg - det betyder faktisk en hel del for mig at høre at mine indlæg kommer andre til gavn :-))

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)