Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering af 300.000 kr.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jensen:
Det kommer an på så meget. Har du de 20 % i udbetaling til jeres nye hus? har du ikke det, så er det helt sikkert her du skal smide dine penge ind. Det giver et godt og sikkert afkast, forstået på den måde at du slipper for at betale 8 % for et boliglån og kan nøjes med et realkreditlån.

Selvfølgelig. Mit forslag er også baseret på, at man har lagt 20% i udbetaling til huset. Men det kan også være, han hellere vil have ligeværdigt lån ham og kæresten imellem, og dermed ikke vil lægge mere end hun eventuelt lægger i udbetaling på et hus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Greve:
Men det kan også være, han hellere vil have ligeværdigt lån ham og kæresten imellem, og dermed ikke vil lægge mere end hun eventuelt lægger i udbetaling på et hus.

Lige præcis Simon. :-)

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du smider 300.000 i et fælles hus med en en kommen kone eller lignende, så sørg for at lave en eller anden aftale om at de penge du skyder også tilfalder dig hvis det er sådan at i sælger huset og flytter hver for sig.

Det kan jo evt. være med henblik at aftalen om måske 5 eller 10år udhuler sig selv på en eller anden måde, så i til den tid står lige med tingene.

Men husk lige at fremlægge det fornuftigt derhjemme, kvinder misforstår vidst lidt ofte den slags forslag - måske med vilje, hvem ved. Man siger jo at de kloge narer de mindre kloge. ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bankrådgiver kom med 3 forslag:

  1. 1 Få en advokat til at lave en stykke papir hvorpå der står at jeg skal have 300.000 kr mere den dag vi sælger huset.
  2. 2 Få en advokat til at lave et stykke papir på at jeg ejer f.eks 60% og min kæreste 40%
  3. 3 Køb en bil for pengene.

Min mening om det:

  1. 1 Hvis vi sælger huset om 20 år så er de 300.000 kr ikke det samme værd længere.
  2. 2 Det er MÅSKE en god ide.
  3. 3 Rigtig dårlig ide.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lån de 150.000kr af pengene til din kæreste, og lad hende så afdrage dem over x-år, og brug så dem alle på indskud, de vil jeg da mene er det nemmeste at overskue :) Hellere at hun låner rentefrit af dig end til skyrenter i banken.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb huset selv og lad din kæreste bo til leje.

eller

Gift jer efter dit salg og få særeje.

Der kan komme uoverskuelige udfordringer ud af at I begge står som ejere i en situation hvor I ikke er sammen. Hvilket ikke er uset i DK, men nærmere reglen end undtagelsen.

 

Køb ren argan olie her

Fra Skjern
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig der lige havde 300,000 kr, som jeg ikke lige vidste hvad jeg skulle bruge til. Hvor jeg os vidste det ikke var nogle jeg vil få livs nødvendig brug for inden for de næste 3 år.

Så ville jeg godt ned i min bank, og finde en jeg synes der er troværdig for mig, og få peronen til at investerer penge for mig.

Mvh Martin

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan investere i min webshop, jeg vil sætte dig ind i tingene og du kan så selv vurdere om det er fornuftigt. Skriv PB så tager vi en snak!

Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Wowjoey:

Min bankrådgiver kom med 3 forslag:

  1. 1 Få en advokat til at lave en stykke papir hvorpå der står at jeg skal have 300.000 kr mere den dag vi sælger huset.
  2. 2 Få en advokat til at lave et stykke papir på at jeg ejer f.eks 60% og min kæreste 40%
  3. 3 Køb en bil for pengene.

Min mening om det:

  1. 1 Hvis vi sælger huset om 20 år så er de 300.000 kr ikke det samme værd længere.
  2. 2 Det er MÅSKE en god ide.
  3. 3 Rigtig dårlig ide.

1. Nej, det er de ikke, du tænker åbenbart allerede i særeje på de 300.000,-.

2. En 60/40 ordning skal jo også følge med split af afholdelse af alle omkostninger til huset (terminer, skatter, vedligeholdelse og forbedringer) ellers er en 60/40 fordeling ved salg uretfærdig. 

3. Ja, rigtig dårlig ide, du taber allerede 50K når du triller ud over kantstenen og derefter går det kun nedad.

Har I allerede aftalt at købe hus på en 50/50 aftale så er det den der er gældende, at blande advokater ind i et forsøg på at "mele egen kage" er tåbelig for det eneste man introducerer er en økonomisk ping pong bold der ikke kan give andet end anledning til kævl og bævl. 

Opløses et parforhold, så er det jo ikke som regel ligefrem områder til at skændes over der mangler, men der hvor advokater tjener til tandsmøret, det er der hvor man skændes over den økonomiske bodeling og så kan du begynde at regne ud hvad en sådan en sag vil koste dig, dels i advokater, dels hvis der er børn og hvis ex'en bliver sur og siger "hej hej" og flytter til den anden ende af landet. Tro mig, alting har en pris og det har et brudt parforhold også!

Med mindre du iøvrigt svømmer i penge så smid de 300K ind på en konto med et sikkert afkast, jeg tror nok de fleste selvstændige vil sige at 300K ville være rare at have til en "rainy day" ;-)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal tænke på du kommer til afdrage mindre og billigere på lånet i det nye hus, hvis du bruger penge i at betale for huset. Det er derfor mest fornuftigt at betale af på huset, så er du fri for at optage et dyrt banklån, så kan du nøjes med et billigt realkredit lån.

Alternativet at er investerer pengene i værdipapirer, det skal så have en højere afkast end renterne på banklånet for det er rentabelt.

Venlig hilsen

Steffen

http://htconsult.dk/

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)