Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs.. hvad må jeg så nu? Og hvad må jeg ikke?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først skal du lige opgive det med ny virksomhed, såfremt du ikke har nogen i din omgangskreds eller familie der vil starte et selskab, hvor du i første omgang bliver lønmodtager og der samtidig udfærdiges nogle interne dokumenter angående en evt. senere overdragelse til dig.
Årsag, lad være med at forkluder din konkurs og få samtidig en beskeden men rimelig indkomst.
Herefter skal der søges om en gældsanering under konkursen og den skal være søgt inden det afsluttende kreditormøde, den nye konkurslov giver dig gode muligheder des angående.
Har du brug for hjælp kan du kontakte mig på 98311022 eller 29924519, derudover kan du se på
www.sag-partners.dk, hvordan et samarbejde etableres og hvad jeg eller beskæftiger mig med. 

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er desværre ikke kommet videre med mit liv :(

Jeg søger selvfølgelig stadig job (som sælger i modebranchen), men ak..

Nu er der sket det, at jeg er blevet tilbudt at få forhandlingen af nogle smykker i hele DK, men det er formentlig en distributør aftale de vil tilbyde mig. Muligvis kan jeg forhandle en agent aftale på plads men vi får se..

Men hvis jeg tager det, skal jeg jo momsregistreres, og drive virksomhed igen, og jeg er så meget i tvivl om jeg "tør"..

Jeg skal ikke investere nogen penge, men når min konkurs stadig ikke er færdigbehandlet, og min gældssaneringssag ikke er startet - ja, så ved jeg ikke..

Min advokat (som nu er kurator) ved ingenting.. og hans makker siger at jeg formenlig vil få afslag på gældssaneringen, hvis jeg starter op som selvstændig... ! ARGHH

Hvad pokker gør jeg? Det er en god chance for at komme på job igen, og tjene en fornuftig løn.

Provisionen og kunderne er fine. Varerne er fine, kender dem i forvejen, da jeg selv solgte dem i min forretning. Jeg er meget fristet, og vil så evt. tage et eller to agenturer mere op sideløbende.

Den store chance for gode aftaler er i næste uge på modemessen i København, så jeg skal være afklaret inden da..

Kan I hjælpe mig lidt nærmere, Aminoer?

De bedste hilsner

Ladybug

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ladybug:
Min advokat (som nu er kurator) ved ingenting.. og hans makker siger at jeg formenlig vil få afslag på gældssaneringen, hvis jeg starter op som selvstændig... ! ARGHH

Det er netop derfor du skal sørge for at søge om gældssanering under konkurs. Kravene er mere lempelig end ved traditionel gældssanering. Lov mig at du gør brug af denne mulighed.

Din advokats makker har ret i det omfang der er tale om traditionel gældssanering, men som jeg har skrevet til dig tidligere - få hjælp til denne del. Få en vurdering af din muligheder. Giv Bertil (som har bidraget tidligere i tråden) et telefonkald og få hans vurdring.

Tænk på muligheden for at blive gældfri på ca. 3 år versus det at skulle at trækkes med alle dine kreditorer i de næste mange år.

Mit bedste råd er derfor. Find straks ud af om det er realistisk at få gældssanering under Konkurs. Hvis Ja - sats 100 % på det og få din frihed tilbage. Det er ikke sikkert at det at du starter op igen er en hindring, men undersøg det først hos nogle personer med speciale i konkursret

Held og lykke!

/Henrik

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker at få gældssanering skal du ikke starte noget nyt op før du har fået det, og selvom du får gældssanering og får en adragsordning over 3 eller 5 år......ja så er det stadig meget svært at komme videre.....og jeg taler af erfaring

Du må absolut ikke tage lån af familie og venner før du har fået gældssanering, for så kan der være kreditore der mener du burde bruge de penge på at betale dem

Få et familie medlem til at få det cvr. nr og blive ansat der og udføre din idé

Og hvis det er enkeltmandsfirma du har haft, og starter enkeltmands igen får du samme cvr nr. Hvilket har givet mig mange problemer rundt omkring

Og så snart konkursboet er gjort op skal du se at få søgt gældssanering, for hvis du søger inden for 6 mdr efter du er gået konkurs skal du kun afdrage i 3 år

Du er velkommen til at skrive en PB til mig hvis du vil vide lidt mere om hvad du kan og IKKE kan vedr. gældssanering......Jeg har selv været hele møllen igennem

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vespa:
Hvis du ønsker at få gældssanering skal du ikke starte noget nyt op før du har fået det, og selvom du får gældssanering og får en adragsordning over 3 eller 5 år

Det var netop ideen bag "gældssanering ved konkurs" at det ville være acceptablt at starte ny virksomhed op igen uniddelbart efter en konkurs. 

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Såfremt du har en ny forretningside du mener kan give et afkast der dækker omkostningerne til virksomhedens drift og en fornuftig løn til dig selv og du har venner eller familie der vil støtte op om dette, vil jeg foreslå dig følgende.

Lad dine venner og familie starte et selskab, hvori du skaber din virksomhed. Udarbejdt en ansættelses kontrakt, hvori der fastsættes en løn til dig, der ikke er højere end nødvendigt.

Lad konkursen gå sin gang og når der til slut udarbejdes en regnskab for konkursen, så indgiver du ansøgning om gældssanering under konkurs, som andre allerede har sagt.

Du opnår ved oprettelsen af selskabet en fast løn og derved afklarede forhold om din fremtidige økonomi.

Der er flere andre forhold du skal have styr på i dette senarie, men det kræver nok en mere dybdegående snak om de faktiske forhold. Har du brug for sparring i den nuværende situation, kan du ringe til mig på
29924519 eller 98311022. Du kan se mere om mig på www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej allesammen.

Jeg vil lige komme med en opdate, så der kommer en afslutning til de læsere der kunne få gavn af denne tråd i fremtiden.

Der gik over 3 (tre) ! år inden konkursen blev afsluttet, og jeg kunne komme i skifteretten og ansøge om gældssanering. Jeg ansøgte om gældssanering under konkurs (3 årig) og derefter gik der 6 måneder inden skifteretten afgjorde min sag. Jeg FIK min gældssanering, endda på dagpenge, så man må sige at det har taget laang tid, men har været det hele værd. Så, der er gode muligheder for at komme videre. Skal lige sige at jeg har mistet ALT. To ejendomme blev solgt med hver et tab på en million, som blev lagt oveni min kreditorgæld, så det var en stor gældspost jeg fik saneret, og det er jeg meget, meget taknemmelig for.

Til marts er der gået 5 år siden jeg blev erklæret for konkurs, og oktober 2017 er det hele overstået.

Tak for hjælpen og forklaringerne herinde. 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rettet i indlægget ovenover..

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan man få en gældssanering på dagpenge? er der nye regler på området?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)