Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afhold alle udgifter ved overførsel til udlandet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hver gang jeg overfører penge til udlandet via banken, har jeg traditionelt markedet at jeg skulle dække alle omkostninger - for at være sikker på at modtageren fik det fulde beløb.

For nyligt læste jeg en artikel om, at man på den måde betalte for ingenting - da der ingen gebyrer er indenfor EU. Er der andre der kan huske den artikel eller ved hvordan det foregår?

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt at du betaler for ingenting. Jeg ved ikke hvorfor man kan vælge den funktion i sin netbank.
Du kan indenfor EU vælge en "EU payment", den koster kr.15.-, såfremt du overfører beløbet i euro. Modtageren betaler ikke noget. Andre valutaer f.eks. pund sterling, koster en bondegård..
Mvh
Steen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Spe:
Du kan indenfor EU vælge en "EU payment",

Det er det bankerne kalder en SEPA betaling.  SEPA = Single Euro Payment Area:

 

 

Spe:
-, såfremt du overfører beløbet i euro. Modtageren betaler ikke noget

Det afhænger af hvad hvad land modtaren er i, I danmark betaler man for at modtage en SEPA betaling.

 

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indput. Jeg google lidt videre på SEPA-betalinger, og når jeg nu har fået af vide hvad det hedder, er det jo let at blive lidt klogere på det hele :)

Jeg satser på at det er det min bank kalder EU-betalinger, så nu prøver jeg og håber på det bedste.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)