Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt lovbrud af persondataloven?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er blevet bekendt med, at et af danmarks største baby forums ikke behandler deres data om personer ansvarligt.

Og, at de synes det er helt fint, at gå imod deres eget regelsæt, for at statuere eksempler.

Sagen er denne, at jeg er blevet kontaktet af en pige 16 årige pige, hvis forældre er blevet

ringet op af et af danmarks største baby forums, da de lige ville forhøre sig, om det hun skrev på deres forum nu også

var sandt. Samt at hun bliver beskyldt for at lave økonomisk svindel derinde, selvom der er

bevis for, at dette ikke er sagen. Ydermere har et af danmarks største baby forums valgt, at udelukke den bruger, for

så derefter at oprette et indlæg omkring hende. Hvor hun bliver kaldt "psykisk syg" blandt

andet. Jeg synes, dette er helt uhørt at behandle brugere sådan. Der må da være nogle regler

for hvordan man kan tillade sig, at bruge brugeres data?

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej EnFairSag

Jeg synes du skulle tage dit brugernavn op til fornyet overvejelse. Hvis du mener de bryder loven så kontakt datatilsynet, politiet, eller lad det passere. At udstille dem herinde med udokumenterede påstande er ikke fair

Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sigurd. Tusind tak for svaret.

Grunden til at jeg har valgt, at offentliggøre navnet på siden. Er at det faktisk er fuldt ud dokumenteret derinde. Og grunden til jeg har valgt, at oprette et indlæg herinde, er faktisk bare for, at høre, om der er nogle som har erfaring med sådanne sager. Det er ikke for at chikanere nogle, det er mere for at belyse sådan et problem som dette. Fordi kan det virkelig passe? Men jo tak, vil få kontaktet politiet samt datatilsynet :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)