Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MSSQL og MySQL - hvordan arbejder de bedst sammen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg har en lille kedelig udfordring med MSSQL. PT, kopiere vi data via en ODBC  fra MSSQL til en MySQL database.

Dette er som du kan gætte ikke optimalt - men da det før kun var periodisk, har det ikke været et problem. Nu er databasen pt blevet så stor, og kravne endnu større - så mit spørgsmål er om der findes noger der kan holde MySQL opdateret med nye data fra MSSQL, uden det kun fx kører en gang i døgnet - men noget mere realtime?

Håber i har et par gode råd!

I må ihvertfald have en fantastisk dag :D

De bedste hilsner Linux Pingvinen Tux :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Var det ikke muligt at ændre setup'et istedet? Hvad er grunden i første omgang til at i har behov for et MySQL spejl med nogen af jeres data? Kan i ikke lave et abstraktionslag der gør at jeres software tror den snakker direkte med MySQL men i virkeligheden har snablen direkte oppe i MsSQL'en, eller omvendt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Årsagen er at de har et old gammelt Microsoft concorde - som kører på MSSQL.. Det skal vi flytte helt hen i et SAAS/PHP i de næste måneder. Derefter er det så 100% mysql baseret, men i overgangsperioden skal jeg have fundet på noget.

Det er derfor ikke helt optimalt at vores php script skal tale med MSSQL da, den alligevel dør ligeså snart jeg kan komme til det.

Det er der vel næppe nogle smarte måder at løse på? :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Joda ... du kan opsætte en Trigger i MsSQL der bliver kaldt hver gang en tabel bliver ændret, den Trigger kan så kalde et ekstern script der sørger for at pushe ændringerne til MySQL ... det er ikke noget problem at tilgå en MsSQL fra PHP, jeg bruger Debian modulet php5-sybase ... jeg ved faktisk ikke om det kører ODBC "under the hood" ... men det virker :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget tilsvarende kan desværre ikke laves den anden vej fordi MySQL er noget makværk kodet af en stiv svensker en Søndag morgen efter en dårlig bytur :-S  (PostgreSQL rocks!!! :p)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til jeg var hurtigt ude ... de har vidst strammet op på det sidste:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/faqs-triggers.html#qandaitem-B-5-1-10

Dvs. du kan lave en trigger som bliver kaldt hvis din tabel ændrer sig, denne tabel kan så kalde et eksternt script som forbinder til mssql'en og distribuerer dine ændringer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tilsvarende i MsSQL:

http://forums.devx.com/showthread.php?t=152119 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon! Taaak Mikkel!

Vil lige begynde at lege lidt :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)