Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installere 2 Wordpress på 1 webhotel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har pt. 1 Wordpress side som ikke er særlig pæn. Den er installeret på www.domæne.dk/subsite1. Jeg har så køb et nyt template som jeg vil have installeret. Men jeg vil gerne gøre det på den måde at jeg installerer det på www.domæne.dk/subsite2 (eller www.domæne.dk). Således undgår jeg at man kan følge med i alle de ændringer jeg laver i den tid fra jeg aktiverer templatet til jeg er færdig.
Kan jeg, uden problemer for databaser osv., installere endnu en Wordpress på samme webhotel, men i en anden mappe (evt. root)?

Derudover vil jeg også gerne have at alle mine blog indlæg ryger med fra subsite1 til subsite2.

Er det noget i kan hjælpe med?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 36
Fra  PF Web Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

Jeg vil helt klart anbefale at bruge et plugin, der hedder Theme Test Drive. Der kan du sidde og lege med dit template, mens det gamle kører videre. Når du så er klar med dit nyt template, skal du bare aktivere det. Dermed slipper du for at have flere Wordpress installationer, og du kan se og opbygge dit nye template med det indhold, som ligger på siden.

http://wordpress.org/extend/plugins/theme-test-drive/

Håber det kan bruges :)

Peter.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Faarup:

Hej Lars!

Jeg vil helt klart anbefale at bruge et plugin, der hedder Theme Test Drive. Der kan du sidde og lege med dit template, mens det gamle kører videre. Når du så er klar med dit nyt template, skal du bare aktivere det. Dermed slipper du for at have flere Wordpress installationer, og du kan se og opbygge dit nye template med det indhold, som ligger på siden.

http://wordpress.org/extend/plugins/theme-test-drive/

Håber det kan bruges :)

Peter.

Det lyder som sådan meget godt. Men vil jeg også kunne installere og afinstallere plugins, ændre i tekst mm. uden at det ændres på siden?

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle Wordpress eksperter på Amino nu?

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Kan jeg, uden problemer for databaser osv., installere endnu en Wordpress på samme webhotel, men i en anden mappe (evt. root)?

Du kan sagtens have flere installationer i forskellige mapper, så længe du ved hver installation benytter et nyt tabel præfix. Du installerer uploader wordpress filerne i den nye mappe, og starter installationen som du normalt ville gøre - det eneste du skal huske er, at vælge en ny tabel præfix når du indtaster dine database-indstillinger.

Din første installation vil typisk have præfikset "wp_", medmindre du har valgt andet. Den nye installation kan sagtens fungere på samme database (og med samme bruger), du skal bare huske at ændre præfikset til fx "xx_", eller hvad du nu synes er passende.

Jeg håber at det var svar på dit spørgsmål.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Hauthorn Boisen:

Lars Østergaard:
Kan jeg, uden problemer for databaser osv., installere endnu en Wordpress på samme webhotel, men i en anden mappe (evt. root)?

Du kan sagtens have flere installationer i forskellige mapper, så længe du ved hver installation benytter et nyt tabel præfix. Du installerer uploader wordpress filerne i den nye mappe, og starter installationen som du normalt ville gøre - det eneste du skal huske er, at vælge en ny tabel præfix når du indtaster dine database-indstillinger.

Din første installation vil typisk have præfikset "wp_", medmindre du har valgt andet. Den nye installation kan sagtens fungere på samme database (og med samme bruger), du skal bare huske at ændre præfikset til fx "xx_", eller hvad du nu synes er passende.

Jeg håber at det var svar på dit spørgsmål.

Perfekt, jeg tænkte nok at det bare var navnet på tabellen der skulle ændres. Jeg turde dog ikke prøve mig frem. Er det på nogen måde muligt at eksportere sine blog indlæg til en anden Wordpress installation, uden skal skulle copy/paste det hele?

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Er det på nogen måde muligt at eksportere sine blog indlæg til en anden Wordpress installation, uden skal skulle copy/paste det hele?

I kontrolpanelet kan du under "Værktøjer" vælge "Eksporter", og så kan du vælge at eksportere alt.

I den nye installation skal du så vælge importer, og så skulle det virke.

Jeg vil dog anbefale dig at tjekke om kategorier og tags etc. fungerer som de skal på den nye installation, det virker ikke altid 100%.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Hauthorn Boisen:

Lars Østergaard:
Er det på nogen måde muligt at eksportere sine blog indlæg til en anden Wordpress installation, uden skal skulle copy/paste det hele?

I kontrolpanelet kan du under "Værktøjer" vælge "Eksporter", og så kan du vælge at eksportere alt.

I den nye installation skal du så vælge importer, og så skulle det virke.

Jeg vil dog anbefale dig at tjekke om kategorier og tags etc. fungerer som de skal på den nye installation, det virker ikke altid 100%.

Skide godt! Tusind tak for hjælpen! :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)